ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1390     |     کد : 19905

باز‌پس‌گيري 684 هكتار از اراضي ملي در آذربايجان‌شرقي

رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: سال گذشته 684 هكتار از اراضي ملي واگذار شده در سطح استان بازپس گرفته شد.

 رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: سال گذشته 684 هكتار از اراضي ملي واگذار شده در سطح استان بازپس گرفته شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان‌شرقي، مسعود محمديان در نشست مسئولان امور اراضي استان آذربايجان شرقي كه با حضور معاون برنامه‌ريزي و اداري و مالي سازمان امور اراضي كشور برگزار شد، اظهار داشت: حفظ اراضي ملي براي تامين نياز غذايي كشور وظيفه‌اي همگاني است.
وي اراضي ملي را جزو سرمايه‌هاي طبيعي دانست و افزود: در كنار تسهيل امور واگذاري اراضي براي اجراي طرح‌هاي مختلف كشاورزي و غيركشاورزي در خصوص مقابله با تغيير كاربري اراضي زراعي و باغي و عدم اجراي طرح‌هاي كشاورزي در زمين هاي واگذارشده تدابير قانوني اتخاذ شده است.
محمديان به همكاري مناسب مسئولان قضايي استان در اين ارتباط اشاره كرد و گفت : افرادي كه در زمان مقرر اقدام به اجراي طرح‌هاي كشاورزي و احياي زمين‌هاي باير نكنند زمين واگذار شده بازپس گرفته مي‌شود.
وي با اعلام اينكه سال گذشته 684 هكتار از اراضي ملي واگذار شده در سطح استان بازپس گرفته شده است افزود: در عرض اين دو ماه سال جاري نيز براي 891 هكتار حكم استرداد صادر شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه در طي چهار سال گذشته 6 هزار هكتار اراضي ملي و دولتي به سرمايه‌گذاران و بخش خصوصي واگذار شده است، گفت: از اين ميزان 3 هزار و 325 هكتار مربوط به طرح‌هاي كشاورزي و 2 هزار و 696 هكتار نيز به طرح‌هاي مرتبط اختصاص يافته است.
حسين نوبخت معاون دادستان تبريز نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه تغيير كاربري اراضي زراعي و باغي منبع كسب درآمد براي عده‌اي افراد سودجو شده است، اظهار داشت: آمادگي كامل براي برخورد با اين تخلفات و صيانت از اراضي ملي و حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي در دادستاني وجود دارد.
رحيم مهردادي سرپرست امور اراضي استان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در اين مديريت براي پيشگيري از تغيير كاربري اراضي زراعي و باغي ارائه كرد و از مسئولان امور اراضي شهرستان‌ها خواست با رويكرد جهادي، تلاش بيشتري در حفظ كاربري اراضي فوق داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 1 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode