ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401     |     کد : 198812

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی خبرداد؛

اعزام ۱۵۱۵ زائر حج تمتع در قالب ۱۱ کاروان از آذربایجان شرقی

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام ۱۵۱۵ زائر حج تمتع در قالب ۱۱ کاروان از این استان خبر داد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام ۱۵۱۵ زائر حج تمتع در قالب ۱۱ کاروان از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر روحی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: اولین پرواز حج تمتع امسال شامل اعضای اجرایی و ستادی از ۱۸ خرداد از تهران انجام می‌شود.

وی سپس در خصوص پروازهای حج تمتع از استان آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: پروازهای استان از ۲۲ تا ۲۴ انجام می‌شود.

روحی ابراز داشت: هر روز طبق برنامه دو پرواز انجام می‌شود، البته شرکت هواپیمایی طرف قرارداد هنوز نهایی نشده است. آمار زائران استان نیز ۱۵۱۵ نفر بوده که با احتساب عوامل اجرایی این آمار به ۱۵۷۰ نفر می‌رسد که در قالب ۱۱ کاروان به حج مشرف می‌شوند.

وی در خصوص شرایط زائران اعزامی نیز اظهار داشت: زائرانی که اعزام می‌شوند ۶۵ سال و پایین‌تر سن دارند. همچنین زائران امسال در سال ۹۹ در قالب کاروان‌های حج ثبت نام کرده بودند و قرار بود اعزام شوند ولی به دلیل شیوع کرونا و عدم پذیرش زائران از سوی عربستان این امر در آن سال انجام نشد.

تزریق واکسن کرونا

روحی افزود: معاینات پزشکی زائران انجام شده و مشکلی دراین خصوص نداریم. شرط اعزام نیز تزریق واکسن سینوفارم یا آسترازینکا است. اخیراً نیز دستورالعملی آمد که واکسن فلج اطفال نیز تزریق شود که با هماهنگی علوم پزشکی این امر انجام شد.

وی گفت: برنامه‌های آموزشی کاروان‌ها نیز توسط دفتر نمایندگی بعثه در حج و زیارت استان برگزار می‌شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی ادامه داد: محدودیت سنی امسال به خاطر شرایط کرونایی بوده و از سال دیگر محدودیت سنی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه زائران نگرانی نداشته باشند، گفت: مسائل سیاسی در امر حج دخیل نیستند.

روحی با بیان اینکه کوچک‌ترین زائر استان ما ۳.۵ سال و پیرترین آن ۶۵ سال سن دارد، گفت: میانگین سنی زائران نیز در استان ۵۵ سال است.

برنامه‌های هفته حج در آذربایجان شرقی

حجت الاسلام محمد باقر ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه در خصوص برنامه‌های هفته حج در آذربایجان شرقی گفت: دیدار با امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز در روز جمعه، برگزاری همایش متمرکز برای کل زائران، آموزش میدانی و عملی برای زائران، برگزاری همایش بانوان و برگزاری همایش یاوران در هفته حج از اهم برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: برای هر ۱۲ نفر یک نفر یاور حجاج معرفی می‌شود، ۱۱ کاروان داریم که برخی از آنها ۱۳۵ نفری است، برخی بیشتر و برخی نیز کمتر. هر کاروان یک نفر روحانی دارد و برخی کاروان‌های با جمعیت بیشتر یک کمک روحانی نیز دارند.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 10 خرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode