ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1400     |     کد : 198173

رهبر معظم انقلاب:

قرآن، تزکیه را هدف بعثت ذکر کرده است/ طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی زنده و تلویزیونی بیان کردند: بعثت نبی مکرم(ص) هدیه به همه بشریت هست.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی زنده و تلویزیونی بیان کردند: بعثت نبی مکرم(ص) هدیه به همه بشریت هست. در میان ارزش‎های فراوان اسلام و سلسله ارزش‌های اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم، یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق، تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی‎ترین هدیه و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده است.

سخنرانی زنده رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث

به گزارش ایکنا، سخنرانی زنده و تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز و به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی همراه با ترجمه همزمان پخش شد.

بخش‎هایی از بیانات معظم له به شرح ذیل است:

روز مبعث و شب مبعث روز و شبی است که بزرگ‎ترین هدیه عالم وجود یعنی نبی مکرم اسلام هدیه داده شده است.

بعثت نبی مکرم(ص) هدیه به همه بشریت هست. در میان ارزش‎های فراوان اسلام و سلسله ارزشهای اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم، یعنی عنصر گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق،  تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی ترین هدیه و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده است.

اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت می‎کند که چیز مهمی است.

در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت اخلاق و تزکیه را ذکر کرده است؛ قرآن تزکیه را هدف بعثت ذکر کرده است.

یک نکته در باب بعثت این است که بعثت رسول اکرم اسلام  چیزی را تحقق بخشید که به نظر محال و ناممکن بود؛ آن این بود که از مردم جزیرة العرب دوران جاهلیت، یک امت با فضیلت مثل امت اسلامی دوران خود پیغمبر تشکیل داد.

هرگاه اراده آحاد مردم در طول اراه الهی قرار بگیرد، و تابع اراده الهی بشود، انسانها کارهایی می توانند انجام بدهند که به نظر ناممکن است و به هدفهایی می توانند برسند که به نظر متعارف و از دسترس انسان دور است.

نقطه اوج نهضت نبوی تشکیل حکومت بود.

یکی از مهم‎ترین شعارها و جهت‌گیری‎های پیامبر اکرم(ص) در بعثت مقابله با جاهلیت بود. در قرآن بارها جاهلیت تقیبح شده است.

مراد از جاهلیت صرفاً بی‌سوادی و نادانی نیست. این جاهلیت معنای وسیع‌تری دارد؛ خلقیات پست هم جزو این جاهلیت است. رفتارهای ددمنشانه مردم جزو همان جاهلیت است.

بسیاری از همان رذایل اخلاقی که در آن روز در مکه و در جزیرة العرب رایج بود، امروز در دنیای به اصطلاح متمدن غربی به شکل سازمان یافته‌ و بسیار شدیدتر و بسیار وسیع‌تر وجود دارد.

ما با جنگ در هرکجای دنیا مخالفیم؛ با کشته شدن مردم و خراب شدن زیرساخت‎های مردم مخالفیم.

مثل مردم غرب نیستیم که وقتی بمب را بر سر کاروان عروسی در افغانستان بیندازند، آن را مقابله با تروریسم بدانیم بلکه با جنگ در همه جای دنیا مخالفیم.

در اوکراین ما طرفدار توقف جنگ هستیم. ریشه بحران اوکراین در سیاست آمریکاست. آمریکا اوکراین را به به این نقطه کشاند.

پشتیبانی قدرتهای غربی از دولتهای دست‎نشانده، یک سراب است و واقعیت ندارد؛ این را همه دولت‎های وابسته بدانند.

رئیس‌جمهور اوکراین و رئیس‌جمهور فراری افغانستان گفتند ما به آمریکا و دولتهای غربی اعتماد کردیم و آنها ما را تنها گذاشتند.

مردم مهمترین پشتوانه دولتها هستند و اگر مردم در اوکراین وارد میدان می‎شدند، این اتفاق نمی افتاد؛ مثل عراق دوران صدام که مردم به میدان نیامدند.


نوشته شده در   سه شنبه 10 اسفند 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode