ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1400     |     کد : 197148

یک کارشناس مسائل مذهبی:

انسان در گرو رفتار و کردار خود است/ شهید قاضی طباطبایی، اسوه‌ی تقوا، علم و شجاعت بود

یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که انسان در گرو رفتارها و کردارهای خود است، گفت: اگر امروز لطمه‌ای از ما بر کسی وارد آید، قطعا این لطمه، در کنار نابودی انسانیت، سایه بر لحظات زندگی ما می‌اندازد.

ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که انسان در گرو رفتارها و کردارهای خود است، گفت: اگر امروز لطمه‌ای از ما بر کسی وارد آید، قطعا این لطمه، در کنار نابودی انسانیت، سایه بر لحظات زندگی ما می‌اندازد.

حجت الاسلام داوود داداش زاده روز یکشنبه، ۹ آبانماه، در جلسه اخلاق سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، با اشاره به شخصیت والای این شهید اظهار کرد: شهید قاضی طباطبایی، اسوه‌ی تقوا، علم و شجاعت بوده و خصوصیات خاص انسانی را به اندازه و وسع خود در وجودش متبلور ساخته بود.

وی با اشاره به دلایل خلقت انسان، اظهار کرد: فقط تعداد اندکی از انسان‌های روی کره خاکی به مفهوم مسیر زندگی و این‌که از کجا آمده و به کجا می‌روند، واقف هستند. این افراد آگاه بر اساس آن‌چه که مشاهده می‌شود، نسبت به ما زندگی متفاوت‌تری داشته‌ و دارند.

به گزارش ایسنا،  داداش زاده با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) مبنی بر این‌که "انسان آنی است که در طلبش است"، گفت: چیستی و وجودیت انسان، قابل تعریف نیست. چنانچه الکسیس کارل نیز بعد از یک عمر تحقیق درباره بشر به این نتیجه رسید که انسان، موجودی ناشناخته است.

وی با بیان این‌که انسان در بین دو مفهوم نامحدود واقع شده و این وضعیت، چیستی بشر را نمی‌تواند تعریف کند، افزود: هدف از آمدن انسان به این دنیا و عالم مادی، شناختن خود است. اگر انسان بتواند خودش را بشناسد، دیگر با زینت‌های دنیوی، خود را معرفی و نمی‌آراید.

وی با تاکید بر اهمیت خودشناسی، ادامه داد: هرکسی که به خودش توجه نکند، عمرش را باخته است و عوامانه دنیا را ترک می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اهمیت تفکر در بشر نیز اظهار کرد: انسان باید تفکر داشته باشد و بداند آن‌هایی که به مقامات بالا رسیدند، چگونه به دنیا پشت پا زده‌اند. پاکی وجود بشر، با یک غیبت از بین می‌رود و در نهایت نمی‌تواند از سیطره اعمالش خارج شود. 

داداش زاده با تاکید بر این‌که در دنیا، هر چه را که بکاری همان را درو میکنی، خاطرنشان کرد: خداوند، دنیای مادی و معنوی را به گونه‌ای ساخته و آماده کرده که حق کسی ضایع نشود.

وی افزود: وقتی می‌گوییم با اشک یک یتیم و یا با جاری شدن طلاق، عرش خداوند متعال می‌لرزد، در واقع کل کائنات، عرش خدا محسوب می‌شوند و این مطلب، به ما گوشزد دارد که تمامی رفتارهای بشر بر کل کائنات تاثیر می‌گذارد و یک رفتار بشر تا زمان قیامت با او و سایر انسان‌ها خواهد بود. 

وی متذکر شد: رفتارهای ما یا استعدادهایمان را نابود می‌کند و یا رشد می‌دهد.

حجت الاسلام داداش زاده خاطرنشان کرد: اگر این اعمال و رفتارهای ما به حق الناس گره بخورد، خداوند از آن نمی‌گذرد. جزای تهمت زدن، آتش جهنم است و انسان باید تا زمانی که تهمت خود را ثابت کند در آتش جهنم بماند.


نوشته شده در   دوشنبه 10 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode