ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مهر 1400     |     کد : 196912

37.5 درصد مبتلایان کرونا در صورت عدم واکسینه شدن فوت می‌کنند

حذف دور کاری کارمندان دولت / حذف منع تردد شبانه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس تحقیقات جهانی 37.5 درصد کسانی که واکسینه نشده‌اند و به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، فوت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس تحقیقات جهانی 37.5 درصد کسانی که واکسینه نشده‌اند و به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، فوت می‌کنند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی امروز  در چهل و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه واکسیناسیون برای جلوگیری از مرگ‌ومیر فوق‌العاده مهم است، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات جهانی 37.5 درصد کسانی که واکسینه نشده‌اند و به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند فوت می‌کنند.
 
وی افزود: برای افرادی که یک دُز واکسن زده‌اند ولی به فاصله زمانی کمتر از سه هفته از تزریق، به بیماری مبتلا می‌شوند 23.5 درصد و اگر بیش از سه هفته از تزریق دُز اول واکسن بگذرد و فرد مبتلا شود حدود 10 درصد احتمال فوت وجود دارد.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که اگر ۲ دُز واکسن تزریق شود و در کمتر از سه هفته فرد مبتلا شود احتمال فوت به 1.6 درصد و با گذشت بیش از سه هفته به کمتر از یک درصد می‌رسد.
 
درستی بیان داشت: در حال حاضر تنها راه کنترل بیماری، واکسن است و باید درصد کافی از جمعیت واکسینه شود تا ایمنی به وجود آید که این درصد اکنون با توجه به جهش ویروس باید به 80 درصد برسد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: این جمعیت با اجرای واکسیناسیون عمومی در قالب طرح ایران‌یاران جوان در سالن حجاج فرودگاه شهید مدنی تبریز در ۲ شیفت صبح و شب حضور فعال دارد.
 
حمید حسین‌پور افزود: در شهرستان‌های اهر، مراغه، میانه و اسکو شامل سهند و ایلخچی مراکز ثابت و سیار جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون فعال است.
در این جلسه مقرر شد، ساعت کاری ادارات استان آذربایجان‌شرقی از روز شنبه ۱۰ مهر به روال عادی (۷.۳۰ صبح تا ۱۴.۳۰) برگشته همچنین حذف دورکاری در ادارات و لغو منع تردد شبانه به تصویب رسید که پس از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.
 
فرماندار مرند هم در این جلسه گزارشی از روند مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون در این شهرستان ارائه کرد.
خبرگزاری فارس


نوشته شده در   جمعه 9 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode