ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 مرداد 1400     |     کد : 196505

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد؛

حفظ سلامت مردم حق‌الناس است / رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ دغدغه‌ دینداران

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روایت فرهیختگی مردم در مراعات پروتکل‌های بهداشتی و تفحظ حرمت عزاداری محرم یک مجاهد است،

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روایت فرهیختگی مردم در مراعات پروتکل‌های بهداشتی و تفحظ حرمت عزاداری محرم یک مجاهد است، گفت: مراعات پروتکل‌های بهداشتی از دغدغه‌های دینداران محسوب می‌شود چراکه سلامت مردم حق‌الناس است و هیئتی‌ها به این مهم توجه دارند.

به گزارش ایکنا، قمی حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز ۱۶ مردادماه، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شده بود پس از استماع نقطه نظرات خبرنگاران، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: مریدان امام علی(ع) و حق‌مداران عالم، دغدغه روایت حق و حقیقت را دارند. شما خبرنگاران نیز باید روایتگر حق باشید. کار شما با آگاهی‌بخشی نیز نسبت مستقیم دارد؛ کسی که به ارتقای دانسته‌های مردم خیر می‌رساند دارای رفعت منزلت است. صداقت و شجاعت نیز از جمله فضایل اخلاقی است که در میان خبرنگاران به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری ریشه هویتی دارد و بسیاری از بزرگان تاریخ چنین نقشی در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم بر عهده داشتند اظهار کرد: در میانه یک جنگ رسانه‌ای و محاصره تبلیغاتی قرار گرفته‌‌ایم. مقام معظم رهبری نیز بارها به جنگ روانی و رسانه‌ای به راه افتاده اشاره کرده‌اند؛ باید در این زمینه حرکت جدی‌تری داشته باشیم و این ضعفی است که به بنده حقیر نیز باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هجمه سنگین رسانه‌ای بر مردم وارد شده است، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی نشر خوبی‌ها و ترسیم زشتی‌هاست و خبرنگاری که در راستای آگاهی‌بخشی به مردم فعالیت می‌کند نیز به نوعی به تبلیغ اسلامی می‌پردازد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع محرم و کرونا اشاره کرد و گفت: هدف ما تعظیم شعائر حسینی است که به طور حتم از سوی مردم رخ می‌دهد. فرهیختگی مردم کار جای کار و پرداختن بسیار دارد. به اذعان مسئولان نظارتی این فرهیختگی و مراعات پروتکل‌ها طی سال گذشته در مراسم عزاداری محرم قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: مردم ایران نسل به نسل حسینی بوده و در پناه امام‌ حسین(ع) زندگی کرده‌اند. این هویت و شناسنامه ماست؛ مردم همواره پاسداشت شعائر اسلامی را آموخته بوده و بدان عمل کردند؛ این اتفاق در ایامی که عید نوروز با ایام محرم تلاقی کرد نیز قابل مشاهده بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روایت فرهیختگی مردم در مراعات پروتکل‌های بهداشتی و تفحظ حرمت عزاداری محرم یک مجاهد است، گفت: مراعات پروتکل‌های بهداشتی از دغدغه‌های دینداران محسوب می‌شود چراکه سلامت مردم حق‌الناس است و هیئتی‌ها به این مهم توجه دارند.

وی با بیان اینکه مشکی پوش کردن شهر و فضاسازی صوتی و بصری در دهه محرم، مهمترین اقدام سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: با ۱۸۵۰ فرهیخته صاحب‌نظر برای برپایی برنامه‌های محرم مشورت صورت گرفته است.

هر چقدر پروتکل‌ها سختگیرانه باشد باز هم ملتزم به رعایت آن هستیم

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی با حضور و حتی محوریت نظرات تخصصی جامعه پزشکی و بهداشت و درمان و مسئولان وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است، گفت: از ابتدا گفتم هر چقدر پروتکل‌ها سختگیرانه باشد ملتزم به رعایت آن هستیم چراکه در پروتکل‌ها دغدغه‌های پزشکان و کادر بهداشت و درمان رعایت شده است.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد:‌ تدوین و نهایی کردن پروتکل‌ها در ستاد ملی کرونا صورت گرفته است که ما عضو آن نیستیم. ادعای بزرگواران این است که در پروتکل‌ها تمام مراعات‌ها و ضرورت‌های بهداشتی تأمین شده است. ملتزم به پیگیری و اجرای آنچه به عنوان شیوه‌نامه بهداشتی به ما ابلاغ شده هستیم، مردم هم نشان داند که در مراسم، مناسب‌ها و شعائر مذهبی اهل مراعات هستند. اگر پروتکل‌ها ایراداتی دارد حتماً وزارت بهداشت و درمان می‌تواند مکمل ارائه دهد و اصلاحاتی را در نظر گیرد و این موضوع حتماً قابل بررسی مجدد در ستاد مقابله با بیماری کروناست.


نوشته شده در   يکشنبه 17 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode