ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 تير 1400     |     کد : 196260

انگلیس موشک‌هایی می‌سازد که با یکدیگر ارتباط می‌گیرند!

وزارت دفاع انگلیس با برنامه‌ای موسوم به "CSTWD" به موشک‌های نسل بعدی مانند "Spear ۳" اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وزارت دفاع انگلیس با برنامه‌ای موسوم به "CSTWD" به موشک‌های نسل بعدی مانند "Spear ۳" اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، وزارت دفاع انگلیس در حال سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیون پوندی روی آزمایشگاه فناوری علوم دفاعی(Dstl) برای برنامه "همکاری نشانگر فناوری سلاح‌های ضربتی"(CSWTD) به منظور توسعه سیستم‌های جدیدی است که به موشک‌های در حال پرواز اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در دهه ۱۹۶۰ اولین جنگ افزارهای هدایت شونده با لیزر موسوم به "بمب‌های هوشمند" تهیه شدند. این جنگ افزارها می‌توانند به سادگی توسط یک افسر به سمت هدف هدایت شوند، اما اکنون پنج دهه بعد، ما شاهد نسل جدیدی از سلاح‌ها هستیم که به معنای واقعی هوشمند هستند و می‌توانند برای رسیدن به اهداف خود داده‌های مختلف را جمع‌آوری کنند، موقعیت‌ها را ارزیابی کنند و برنامه‌های خود را تغییر دهند.

اما مشکل این است که برای موثر بودن این نوع سلاح‌ها، آنها باید بتوانند به صورت گروهی عمل کنند. نسل فعلی موشک‌ها می‌توانند با پرتابگر خود ارتباط برقرار کنند، اما نمی‌توانند با موشک‌های دیگر تعامل داشته باشند. این یک اشکال قابل توجه در مورد این سلاح‌ها است.

برنامه "CSWTD" برای رفع این مشکل به توسعه سخت افزارها و نرم افزارهای جدیدی که موجب همکاری موشک‌ها با یکدیگر می‌شود و همچنین بررسی نحوه بکارگیری آنها در سناریوهای واقعی نگاه خواهد کرد. این برنامه جدید بخشی از بودجه بزرگ تحقیق و توسعه شش میلیارد پوندی وزارت دفاع انگلیس است.

این پروژه دو ساله از آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد و این فناوری جدید می‌تواند ظرف پنج سال در یک شبکه یکپارچه موشکی عملیاتی شود.

یکی از دانشمندان آزمایشگاه فناوری علوم دفاعی به نام "چارلی" می‌گوید: در حال حاضر موشک‌ها می‌توانند با سکوی پرتاب خود ارتباط برقرار کنند، اما نمی‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. هدف این برنامه بررسی چگونگی دستیابی به ارتباطات بین موشکی و همکاری برای حل چالش‌های نظامی انگلیس است.


نوشته شده در   دوشنبه 14 تير 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode