ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 خرداد 1400     |     کد : 196137

مشارکت مردم صعودی شد؛

استقبال پرشور مردم آذربایجان شرقی از انتخابات

مردم آذربایجان شرقی علی‌رغم اختلال به وجود آمده در ساعات اولیه رای گیری، از انتخابات امسال استقبال پرشوری به عمل آورده‌اند.

 مردم آذربایجان شرقی علی‌رغم اختلال به وجود آمده در ساعات اولیه رای گیری، از انتخابات امسال استقبال پرشوری به عمل آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رأی‌گیری در آذربایجان شرقی در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رأی استان انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز نیز به صورت کاملاً الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار می‌شود.

از صبح امروز همزمان با سراسر کشور انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در تبریز آغاز شده و همچنان با وجود گذشت بیش از ۱۳ ساعت از زمان آغاز رأی گیری، شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم.

نکته جالب اینکه با خنک‌تر شدن هوا مردم بیشتر به مساجد و مدارس محل اخذ رأی می‌روند.

استقبال پرشور مردم آذربایجان شرقی از انتخابات

با سرعت گرفتن فرآیند اخذ رأی و پررنگ‌تر شدن استقبال مردم تبریز از انتخابات، طبق اخبار واصله از منابع معتبر و بررسی‌های میدانی از مناطق مختلف شهر تبریز، در فاصله چندین ساعت تا پایان رأی گیری، تعداد آرای مأخوذه در این کلانشهر به مرز مشارکت انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی رسیده است.

این در حالی است که اختلال در روند الکترونیکی انتخابات شورای شهر در ساعات آغازین قبل از ظهر، موجب به تأخیر افتادن اخذ آرای مردم شد.

طبق گزارش خبرنگاران مهر در مناطق مختلف آذربایجان شرقی، میزان مشارکت در دیگر شهرها و روستاهای استان وضعیت بهتری هم دارد و نزدیک به یک میلیون نفر از سه میلیون و چهل و پنج هزار نفر واجد شرایط رأی دادن، خود را به شعب اخذ رأی رسانده و آرا خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

تجربه ادوار گذشته انتخابات حکایت از مراجعه تعداد زیادی از مردم به صندوق‌های رأی در ساعات پایانی دارد و پیش بینی می‌شود میزان مشارکت در تبریز و استان افزایش محسوسی داشته باشد.

استقبال پرشور مردم آذربایجان شرقی از انتخابات

۶ صندوق مخصوص اخذ رأی برای بیماران کرونایی در تبریز اختصاص دارد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اختصاص ۶ صندوق سیار جهت حضور بیماران کرونایی در انتخابات، گفت: بیماران کرونایی می‌توانند با تمهیداتی که از سوی وزارت بهداشت و درمان پیش بینی شده است در انتخابات شرکت کنند.

مرتضی محمدزاده با بیان این‌که تمامی شعب اخذ رأی در آذربایجان شرقی به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند، افزود: از بابت وقفه‌ای که صبح امروز در آغاز رأی‌گیری صندوق‌های شورای شهر در برخی شعب شهر تبریز رخ داده است، عذرخواهی می‌کنیم؛ خوشبختانه این موضوع در حال حاضر رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اعضای شعب اخذ رأی در سطح استان درخواست می‌شود تا رادیو، تلویزیون و فضای مجازی همراه خود داشته و به اطلاعیه‌هایی که به صورت فوری از طرف ستاد انتخابات صادر می‌شود، اهتمام داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: همچنین واجدان شرایط در صورت به همراه نداشتن کارت ملی، صرفاً با ارائه شناسنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۶ صندوق سیار در سطح تبریز پیش بینی شده است که به تمامی بیمارستان‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند و تمامی بیماران می‌توانند با ارائه شناسنامه در انتخابات شرکت کنند.

استقبال پرشور مردم آذربایجان شرقی از انتخابات

مردم رای‌گیری را به ساعت پایانی موکول نکنند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی از مردم استان خواست رای‌شان را به ساعت‌های پایانی انتخابات موکول نکرده و در فرصت باقی‌مانده به نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی مراجعه کنند.

صمد عزیری اظهار کرد: عوامل هیأت نظارت بر انتخابات در سه هزار و ۶۰۰ شعبه حضور دارند و نظارت قانونی را اعمال می‌کنند.

وی خطاب به شهروندانی که در تبریز رأی می‌دهند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در تبریز به صورت کاغذی و سنتی است اما انتخابات شوراهای شهر و روستا به ۲ روش الکترونیکی و سنتی انجام می‌شود و با توافق وزارت کشور همزمان با اخذ الکترونیکی رأی برای جلوگیری از اتلاف وقت به صورت سنتی و کاغذی هم انجام می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رأی حق پرسش از مردم برای نام بردن نامزد مورد نظر را ندارند و پرسش از مردم تخلف است.

حتی یک رأی هم اهمیت دارد

هیچکس از شرکت در انتخابات باز نماند/ حتی یک رای نیز اهمیت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه امیدواریم هیچکس از شرکت در انتخابات باز نماند، گفت: حتی یک رأی نیز اهمیت بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر جمعه در بازدید از ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم استان به خاطر مشارکت در انتخابات اظهار داشت: صبح امروز شاهد وجود مشکلات کارت‌های الکترونیکی در سطح کشور بودیم اما هم اکنون مشکلی در این زمینه نبوده و انتخابات در سطح استان بدون مشکل ادامه دارد.

وی همچنین از مسئولان ستادهای انتخاباتی استان و دست اندرکاران انتخابات در تمامی شعب استان قدردانی کرد و گفت: از برخی شعب گزارش شده است که دست اندرکاران انتخابات، پای صندوق رأی، این سوال را از مراجعان می‌پرسند که خواستار رأی دادن در انتخابات شورا یا ریاست جمهوری هستند که باید توجه داشت هر کس در شعب حضور می‌یابد، برای شرکت در هر دو انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امیدواریم هیچکس از شرکت در انتخابات باز نماند، گفت: حتی یک رأی نیز اهمیت دارد و باید توجه داشت اگر آمار حضور و مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات زیاد باشد، می‌توان مطالبه بیشتری از رئیس جمهور آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: از مردمی که تاکنون نتوانسته‌اند در این انتخابات شرکت کنند، می‌خواهیم هم اکنون پای صندوق‌های رأی حضور یافته و به تکلیف دینی و ملی خود عمل کنند.


 


نوشته شده در   شنبه 29 خرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode