ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400     |     کد : 195999

حجت الاسلام قمی:

تشکل‌های دانشجویی لایه‌های میانی عرصه فرهنگ هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست «حکمرانی فرهنگ در دولت آینده» که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی در سازمان تبلیغات برگزار شد، گفت: تشکل‌های دانشجویی لایه‌های میانی عرصه فرهنگ هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست «حکمرانی فرهنگ در دولت آینده» که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی در سازمان تبلیغات برگزار شد، گفت: تشکل‌های دانشجویی لایه‌های میانی عرصه فرهنگ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست حکمرانی فرهنگ در دولت آینده، گفتگوی مسئولین بسیج دانشجویی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز سه شنبه ۱۱ خردادماه در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی در ابتدای این جلسه با قرائت سوره عصر گفت: این جلسه به بررسی‌های فرهنگی با کسانی است که در جریان دانشجویی کشور نقش مؤثری را برعهده دارند.

وی افزود: ۴۰ جلسه در سطح کشور با دانشجویان برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات و بررسی عملکرد برگزار شده است و تشکل‌های تحت حمایت سازمان از پشتیبانی بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با امید به بهره‌مندی تخصصی و کیفی‌تر مسائل مربوط به تشکل‌های دانشجویی گفت: این جلسات باعث می‌شود رهیافت‌ها و ایده‌هایی برای جلسات با سازمان‌های بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای آموزش عمومی پیدا شده و از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولتی دغدغه مند با توجه بیشتر به موضوع فرهنگ روی کار آید افزود: در این میان توصیف و تحلیل‌های علمی توسط دانشجویان بسیار حائز اهمیت است. گاهی ایده‌ها و رهیافت‌های جذابی وجود از سمت دانشجویان به ما می‌رسد.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: این جلسه می‌توانست به انتخابات ربط داشته باشد اما بیشتر امیدواریم با برخی انتقادها، تشکل‌های دانشجویی از ظرفیت خود برای به میدان آوردن مردم و روشن کردن یک انتخاب درست استفاده کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تشکل‌ها می‌توانند با معانی عمیق‌تر و متعددی امور انتخابات را رصد کرده و مردم را به سمت و سوی روشن رهنمون سازند.

وی گفت: ما فرهنگ را جدی گرفتیم و به سادگی از آن عبور نخواهیم کرد. تقویت جریان دانشجویی به عنوان صدای جوان دغدغه‌مند را وظیفه خود می‌دانیم که باید هم‌اندیشی‌هایی در این راستا انجام شود و در قبال بررسی و مطالبه گری‌ها در عرصه فرهنگ، خودمان را پشتیبان نیروی جوان انقلابی می‌دانیم.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به ضرورت تعمیق و تقویت فرهنگ خاطرنشان کرد: این ضرورت چیزی از وظایف ما کم نمی‌کند. بدیهیاتی در این زمینه وجود دارد اما اصل و ضرورت و تحلیل آن از وظایف ما چیزی تغییر نمی‌دهد.

وی با اشاره به برنامه توسعه هفتم گفت: شما نیروهای جوان و دانشجو می‌توانید در نگارش و ایده‌های خلاقانه در این سند مشارکت کنید و از نظر تخصصی نظرات خود را با واسطه ما به مسئولین برسانید.

حجت‌الاسلام قمی با تاکید به نقش لایه‌های میانی افزود: فرهنگ و مردم سالاری دینی به هم ربط دارد. در حوزه فرهنگ نیز مردم را باید سالار دانست. اگر در اقتصاد و سیاست به مردم سالاری دینی قائل هستیم در حوزه فرهنگ نیز باید به آن معتقد باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ، دولت آینده باید به مردم سالاری دینی بسیار توجه داشته باشد چرا که برایند توجه آن تعالی، هدایت و رشد جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در مردم سالاری دینی، لایه‌های میانی در سر به راه کردن و کمک به مردم است که برای اقامه قسط و عدل از ارکان مهم یک جامعه محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام قمی افزود: جریان تشکل‌های دانشجویی یک حلقه میانی است که این حلقه‌های میانی نه تنها در دولت آینده بلکه در تمام عرصه‌ها مبین و مبلغ اسلام ناب هستند. امام خمینی بسیج دانشجویی را ایجاد کرد تا حقایق اسلام ناب را تبیین کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی مهمترین رکن تبلیغ اسلام هستند که دستگاه‌های تبلیغی از این لایه‌های میانی بهره مند خواهند شد. آنها بهترین راه تبلیغ لایه‌های میانی هستند و دستگاه‌ها و نهادها برای حمایت و چگونگی پیشرفت این لایه‌ها ایجاد شده‌اند.

وی به ضرورت پیشگامی و پرچم داری تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: ارتقا فهم جامعه برای مسائل پیچیده فرهنگ و تمدن اسلام ناب و حمایت از آن از جمله ضرورت‌های پیشرفت و اهمیت به این دانشجویان است. بر همین اساس وظایف مطالبه گری از گردن کسی ساقط نمی‌شود. روشنگری و نحوه به میدان کشیدن مردم یکی از ارکان مهم فعالیت‌های دانشجویی است.

حجت‌الاسلام قمی به گفتمان سازی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی ما در راستای هم افزایی بیشتر؛ باید گفتمان سازی مناسب فرهنگی را به صورت مستقل وظیفه خود بدانیم. کسی که به سمت دولت جوان انقلابی پیش می‌رود باید مسئله‌ای را که شما دانشجویان بر روی میزش قرار می‌دهید پاسخ دهد. سازمان تبلیغات در این مسیر نقش حمایت و رساندن مطالبه‌های شما را به مسئولین بالادستی انجام خواهد داد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 خرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode