ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400     |     کد : 195844

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین:

اسراییل انتظار چنین پاسخی از طرف مقاومت را نداشت/ صهیونیست‌ها توان ادامه جنگ ندارند

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با بیان این که در این دوره از درگیری ها، رژیم صهیونیستی غافلگیر شد گفت: رژیم صهیونیستی انتظار نداشت چنین پاسخی را از فلسطینی ها دریافت کند.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با بیان این که در این دوره از درگیری ها، رژیم صهیونیستی غافلگیر شد گفت: رژیم صهیونیستی انتظار نداشت چنین پاسخی را از فلسطینی ها دریافت کند.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از افزایش درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: کشتار، تخریب و مصادره کردن جزو سیاست های اصلی رژیم صهیونیستی از سال 1948 تا به امروز بوده و مساله تازه‌ای نیست. تاریخ این رژیم سراسر جنایت، تخریب، کشتار و مصادره زمین های فلسطینیان و یا اخراج آنان است.

وی افزود: در این دوره از اتفاقات نیز رگه هایی از همان سیاست را شاهد بودیم و اقدام فلسیطینی ها در دفاع از مردم شیخ جراح باعث شد که رژیم صهیونیسیتی چنین جنایتی را مرتکب شود در نتیجه می توان گفت تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جزء سیاست های این رژیم از ابتدا بوده و تا امروز ادامه داشته است.  

این کارشناس مسائل فلسطین خاطر نشان کرد: هیچگاه مناسبات بین المللی هم تاثیری در اقدامات رژیم صهیونیسیتی نداشته و هربار که خواستند بخشی از سرزمین فلسطین را غصب کنند چنین جنایاتی را مرتکب شدند. البته در این شرایط فعلی مسائل داخلی و بحران های عمیق رژیم صهیونیسیتی و شخص نتانیاهو موجب شده که آنها سراسیمه وارد این زنجیره بشود.

شکیبایی ادامه داد: متاسفانه صهیونیست‌ها تا کنون بیش از 130 فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان را به شهادت رسانده‌اند. رژیم صهیونیستی با توجه به این که نتوانسته مشکل سیاسی خودش را به سرانجام برساند در برخورد با فلسطینی ها بدون این که عواقب رفتارش را محاسبه کند وحشیانه به فلسطینی ها حمله می کند و متاسفانه سازمان‌های بین المللی هم که وظیفه شان جلوگیری از تنش و تامین امنیت برای مردم است هیچ اقدامی انجام نمی دهد و صدایی از کسی در نمی آید.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین در ادامه اظهار کرد: این جنگی که طی روزهای اخیر شاهدش هستیم سراسر برای صهیونیست ها غافلگیری بوده یعنی رژیم صهیونیستی انتظار نداشت چنین پاسخی را از فلسطینی ها دریافت کند. نمونه آن موفقیت موشک های گروه‌های فلسطینی بود که از تل آویو و حیفا تا جنوب اراضی اشغالی را مورد هدف قرار دادند. در واقع گروه‌های فلسطینی امروزه با موشک ها اقدام به نقطه زنی می کنند، آن هم با قدرت تخریب بالا که موجب غافلگیری رژیم صهیونیستی شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کشورهایی مانند آمریکا و مصر هم وارد گود شده‌اند تا برای برقراری آتش بس تلاش کند زیرا معلوم نیست غافلگیری بعدی که از سوی فلسطینی ها برای رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد چه باشد.

این کارشناس مسائل فلسطینی تصریح کرد: موشک های گروه‌های مقاومت در این دوره از درگیری ها از شهر تل آویو پایتخت سیاسی رژیم صهیونیستی تا پادگان های نظامی این رژیم و حتی نیروگاه حساس دیمونا را هدف قرار داده است و از لایه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حتی گنبد آهنین عبور کرده است.

شکیبایی با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت قدرت پاسخگویی بسیار بالایی دارند گفت: رژیم صهیونیستی در این دوره از درگیری ها کورکورانه و سراسیمه پاسخ می دهد و با تخریب ساختمان‌های مسکونی و بمباران آنها می خواهد مردم به مقاومت فشار بیاورد تا دست از ادامه جنگ بردارد.

شکیبایی در ادامه با بیان این رژیم صهیونیستی توانایی ادامه جنگ را ندارد و متحدانش هم نمی خواهند که جنگ ادامه داشته باشد اظهار کرد: رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود که آتش بس را بپذیرد زیرا بیش از دو سال است که هنوز نتوانسته دولت مستقل تشکیل دهد و اگر جنگ ادامه یابد نمی تواند مقاومت کند از سوی دیگر مخالفان نتانیاهو بارها خواستار کناره گیری و اخراج او شده‌اند و با چنین وضعیتی نمی توانند جنگ را اداره کنند ضمن این که در میان مسئولان خودشان هم اختلاف هایی دارند.

وی در رابطه با ورود آمریکا برای حل این مساله و برقراری آتش بس گفت: آمریکایی ها طی سال‌های اخیر حامی رژیم صهیونیستی بوده و همواره تلاش کرده‌اند که از نظر سیاسی و امنتیی اطلاعاتی به این رژیم کمک کنند. آمریکایی ها همیشه یک پای مساله فلسطین بوده‌اند اما نه به عنوان میانجی، همه دنیا می دانند که آمریکایی ها نمی توانند میانجی گر عادلی باشند.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین افزود: آنها در رفتارشان هم به دفاع از اسراییل می پردازند. در صورتی هم که به این مساله ورود کنند موقعیت متزلرل آنها اجازه نمی دهد که مشکل را حل کنند و ابتکار را در اختیار بگیرند. در واقع اگر آمریکایی ها به این قضیه ورود کنند خواسته اسراییلی ها است. اسراییلی ها می دانند که توان جنگیدن را ندارند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 26 ارديبهشت 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode