ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400     |     کد : 195710

در پرتو کلام نور با بیان محمدعلی انصاری؛

رفع نیاز یک مؤمن، برتر از طواف کعبه/امام حسن مجتبی(ع) بسیار مورد محبت و عنایت پیامبر(ص) بودند

محمد علی انصاری مفسر قرآن و نهج البلاغه، در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان به بیان اهمیت رفع نیاز مؤمنان نزد امام حسن‌ مجتبی علیه‌السلام در شرح و تفسیر آیاتی از سوره انفال پرداخته است.

محمد علی انصاری مفسر قرآن و نهج البلاغه، در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان به بیان اهمیت رفع نیاز مؤمنان نزد امام حسن‌ مجتبی علیه‌السلام در شرح و تفسیر آیاتی از سوره انفال پرداخته است.

خبرگزاری مهر -گروه دین و آئین: محمد علی انصاری، مفسر قرآن کریم و استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیاتی از قرآن کریم و بیانات امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان علی (ع) و شرح دعاهای صحیفه سجادیه پرداخته است که به صورت روزانه و موضوعی، در ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان خواهد شد. در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان به بیان اهمیت رفع نیاز مؤمنان نزد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در شرح و تفسیر آیاتی از سوره انفال پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

امشب شب نیمه ماه رمضان و مصادف است با شب میلاد فرخنده وجود مبارک حضرت حسن بن علی (ع)، سبط اکبر حضرت رسول (ص). می‌دانید که میزان محبت و دل بستگی حضرت پیامبر (ص) به حضرت مجتبی (ع) بسیار بود در احادیث اهل سنت داریم که پیامبر (ص) مسابقه گذاشتند بین حضرت مجتبی (ع) و امام حسین (ع)، که ایشان از حضرت مجتبی (ع) طرفداری می‌کردند و حضرت زهرا (س) گله کردند و گفتند پدر چرا از حسن حمایت می‌کنید، در حالی که باید از حسین که کوچک‌تر است حمایت کنید، در روایات شیعه آمده است که حضرت فرمودند، علت این است که من می‌شنوم که جبرئیل و فرشتگان، حسین را تشویق می‌کنند، به همین خاطر من حسنم را تشویق می‌کنم.

در روایات اهل سنت آمده، بعد از این مسابقه، پیامبر (ص)، نوه‌هایشان را روی زانوی خود نشاندند، شخصی در همین حال از ایشان سوال کرد که کدام یک را بیشتر دوست دارید، ایشان فرمودند سوال سختی است، اما «اکبرُها» «حسن» را بیشتر دوست دارم و البته توضیحاتی دادند در این خصوص.

امام حسن (ع) بسیار مورد محبت و عنایت نبی مکرم (ص) بودند، ایشان بارها فرمودند که این پسر «آقاست» و بزرگ است.

یکی روزی حضرت مجتبی (ع) در حال طواف بودند، یک نفر آمد خدمت ایشان و گفت، «آقا در جایی گرفتاری دارم»، حضرت طواف را نیمه کاره گذاشته و رفتند و وقتی برگشتند یک نفر از حاجیانی که همراه ایشان طواف می‌کرد، رو به ایشان گفت «آیا کار درستی است که طواف خانه خدا را نیمه کاره رها کنید و به دنبال کار دنیایی بروید «ایشان فرمودند: چگونه نروم در حالی که رسول خدا (ص) گفت، کسی که خواسته برادر و یا خواهر مسلمانش را پیگیری می‌کند و بعد حاجت او انجام می‌شود، خدا برای او حج و عمره‌ای ثبت می‌کند.»

ایشان امامی هستند که رفع حاجت یک مؤمن را از طواف خانه خدا لازم‌تر می‌داند.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode