ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 فروردين 1400     |     کد : 195392

امام جمعه سردرود:

سستی در تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات، اجازه تجاوز به مرزهای فکری توسط بیگانگان است

امام جمعه سردرود گفت: کنترل فضای مجازی یک رویکرد جهانی است و عدم مدیریت فضای مجازی و سستی در تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات به منزله اجازه تجاوز به مرزهای فکری و اندیشه‌ای توسط افراد بیگانه است.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود گفت: کنترل فضای مجازی یک رویکرد جهانی است و عدم مدیریت فضای مجازی و سستی در تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات به منزله اجازه تجاوز به مرزهای فکری و اندیشه‌ای توسط افراد بیگانه است.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سردرود، با اشاره به محورهای بیانات مقام معظم رهبری در روز اول فروردین، افزود: حدود ۱۰ سال است که عنوان شعار سال با مباحث اقتصادی گره خورده و سه سال می‌شود که بحث تولید به عنوان سرفصل اصلی در کشور مطرح می‌شود که نشان می‌دهد، فعالیت‌های انجام شده در عرصه تولید اگر مقبول هم باشد، مطلوب نبوده است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: مبحث تولید در شعار سال از سطح نظری به عملیاتی سوق داده شده و در این راستا باید موانع هم در سطح دولت برطرف شود و بروکراسی‌های طولانی از بین برود، صادرات ملی تسهیل شده و واردات مواد اولیه لازم برای تولید نیز تسهیل یابد؛ البته متاسفانه هنوز در بین مردم فرهنگ سازی لازم برای مصرف تولیدات داخلی به نحو شایسته انجام نپذیرفته است.

وی با تاکید بر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، افزود: اصل مشارکت ملی موجب تضمین و صیانت از مردم سالاری دینی، امنیت ملی و حفاظت از سرمایه اجتماعی است و همین طور انتخاب فرد شایسته برای ریاست جمهوری که ۹۴ درصد بودجه کشور در اختیار دولت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید توان خود را در خصوص توانایی شناخت مشکلات، طرح راهکاری برای رفع آن‌ها، توان اجرایی لازم را از قبیل ایمان، نشاط، کارآمدی، جهادی بودن، استکبار ستیزی و مردم باوری بسنجند و در این صورت، خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

وی با اشاره به برجام، گفت: گویا برخی از مسئولان، سخنان صریح و قاطع مقام معظم رهبری را به عنوان سیاست قطعی نظام جدی نگرفته‌اند. حضرت آقا با صراحت تمام فرمودند که آمریکا باید تمام تحریم‌ها را یک جا لغو کند و ما باید آن را در میدان عمل راستی‌آزمایی کنیم و سپس در مورد پیوستن آمریکا به پنج به اضافه یک سخن خواهیم گفت، در واقع سخنان مقام معظم رهبری ریل‌گذاری واضح و روشن برای دولت فعلی و دولت آینده است.

وی درباره گلایه مقام معظم رهبری از فضای رها شده مجازی، تاکید کرد: شاید اولین باری است که ایشان از ولنگاری رنج‌آور در فضای مجازی اینگونه روشن و صریح گلایه می‌کنند،
ما قاجار و پهلوی را به خاطر بی تفاوتی و بی غیرتی نسبت به خاک کشورمان نفرین می‌کنیم اما همه می‌دانند که مرزهای اندیشه‌ای و فکری مهمتر از خاک است و لذا باید مراقبت‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام بگیرد.

امام جمعه سردرود هم‌چنین با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت امام عصر (عج) شناخت و معرفت به امام معصوم و دعا برای فرج ایشان را از جمله مهمترین وظایف شیعیان معرفی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به مراقبت از درآمدهای حرام، لقمه حرام را مانع مهمی در اجابت دعا ها دانست و اظهار کرد: تمامی مومنان باید مراقب باشند که درآمدهای خود از طریق ربا، قمار، کم فروشی، سرقت مال غیر در معاملات، بی انصافی در معاملات و تولید مواد مخدر و فروش آن یا شراب و فروش آن نباشد.

وی ضمن طرح این موضوع که گاهی اوقات شنیده می‌شود، افرادی با اجاره در خانه‌هایی اقدام به تولید شراب در شهر سردرود می‌کنند، تاکید کرد: این امر در شان این شهر نیست، اهالی باید هوشیار باشند که افراد بیگانه با استفاده از فضای امن شهر برای اقدام به کارهای خلاف خود از جمله تولید مشروب سردرود را انتخاب نکنند و مردم عزیز در این خصوص با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.


نوشته شده در   شنبه 7 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode