ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399     |     کد : 195248

امام جمعه سردرود:

نخبگان شهرها وارد انتخابات شورای اسلامی شوند

امام جمعه سردرود در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهرها، گفت: باید افرادی وارد این عرصه شوند و خود را در معرض انتخاب قرار دهند که جزو نخبگان شهر بوده و شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهرها، گفت: باید افرادی وارد این عرصه شوند و خود را در معرض انتخاب قرار دهند که جزو نخبگان شهر بوده و شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه سردرود، با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در روز مبعث، اضافه کرد: راهبرد ایران در مقابل دشمن بر مبنای شناخت دشمن و عدم اعتماد به او است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اقدام دیگر جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن، بصیرت و صبر و استقامت بوده و پافشاری در مسیر و راهی که انتخاب کرده‌ایم همان چیزی است که امروز در سایه آن، اروپایی‌ها و آمریکا را در قضیه برجام ناچار به عقب نشینی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ثبتنام از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهرها اشاره کرد و افزود: نباید با فشار برخی، افرادی را که ناشایست هستند تایید صلاحیت شوند. در این صورت البته مردم باید هوشیار باشند که اگر چنین افرادی هم تایید شدند به این نفرات رای ندهند تا چهار سال از سرنوشت شهر در اختیار افراد نا کار آمد و فاقد صلاحیت قرار نگیرد.

حجت الاسلام جلیلی تاکید کرد: از جمله شرایط مهم شورای شهر، وقت گذاری است لذا کسانی که با وجود نخبگی وقت گذار نیستند هم نباید خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

وی افزود: مردم باید کسانی را که در یکی از رشته‌های مدیریت شهری تحصیلات عالیه دارند را انتخاب کنند و نباید افرادی انتخاب شوند که در دوره‌های گذشته از بیت المال سواستفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: نخبگان شهر که می‌توانند به پیشرفت شهر کمک کنند و پتانسیل ساخت شورای شهر موفق تری را در خود می‌بینند، در انتخابات ثبت نام کنند.

امام جمعه سردرود با اشاره به آداب دعا در زمان بلاها، تاکید کرد: انسان باید بداند که تنها خداوند می‌تواند خیر را به انسان نزدیک کند و شر را از او دور کند، از این جهت باید با ایمان و باور قلبی به مبدا هستی و پیشگاه الهی دعا کرد.

وی در خصوص ویژگی‌های عمل صالح، گفت: در این راستا اول باید نیت عمل فقط الهی و به قصد قربت باشد و در گام بعدی با آگاهی و شناخت انجام گیرد، یعنی ریا و شهرت طلبی و ناخالصی در آن وجود نداشته باشد.


نوشته شده در   شنبه 23 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode