ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 بهمن 1399     |     کد : 194974

امام جمعه سردرود:

مسئولان به قطب‌های اقتصادی جهان شرق توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه سردرود گفت: جهان شرق دارای چهار قطب اقتصادی مهم روسیه، چین، ژاپن و هند است که باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و تلاش برای ایجاد روابط حسنه با این کشورها انجام گیرد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: امام جمعه سردرود گفت: جهان شرق دارای چهار قطب اقتصادی مهم روسیه، چین، ژاپن و هند است که باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و تلاش برای ایجاد روابط حسنه با این کشورها انجام گیرد.

حجت الاسلام جلیل جلیلی در خطبه نماز جمعه سردرود این هفته، در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، گفت: آن چه که در این سفر، اهمیت بالایی دارد، پیام مقام معظم رهبری به آقای پوتین، رییس‌جمهور روسیه است. نامه‌ای که نقشه راه و بیان کننده نوع نگاه جمهوری اسلامی نسبت به شرق است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در سال‌های اخیر، شاهد نگاه افراطی به غرب بودیم که منجر به تجربه تلخ در برجام شده و در نهایت منتهی به تهدیدات رییس جمهور قبلی آمریکا و ادعاهای وقیحانه جوبایدن شد که با وجود خروج این کشور از برجام، با کمال پررویی از گذاشتن پیش شرط برای بازگشت به این تعهد نامه حرف می‌زنند.

وی متذکر شد: در مقابل، داشتن ارتباط با کشورهای شرقی و همسایه هم‌چون سوریه، عراق، چین و روسیه عوایدی را نصیب کشور کرده است.

وی هم‌چنین با اشاره به سفر حجت الاسلام رئیسی رییس قوه قضاییه به کشور دوست و همسایه عراق که به دعوت رییس شورای قضایی عراق به این کشور انجام گرفته است، گفت: داشتن اشتراکات چندین ساله دو سرزمین، فرهنگ‌های نزدیک مردم و وجود حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) در دو کشور و نیز شهادت اخیر دو تن از عزیزان بزرگ دو کشور شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس همگی می‌تواند موجب گسترش روابط تجاری و فرهنگی و سیاسی بین دو ملت شود.

امام جمعه سردرود در ادامه سخنان خود، دو شرط از شرایط استجابت دعا و تضرع در مقابل امتحانات و بلاهای الهی را با عناوین شرایط باطنی و ظاهری دعا را بیان کرد.

وی یکی از نکات مهم از شرایط باطنی دعا را «توجه در دعا» توصیف کرد و افزود: انسان هنگام دعا باید بداند که در مقابل مالک و خالق همه کائنات و مخلوقات قرار گرفته است و به آنچه می‌گوید و می خواهد، توجه کامل داشته باشد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر این‌که "خداوند متعال دعایی را که از قلب غافل صادر شود مستجاب نمی‌کند"، ادامه داد: دومین نکته قابل توجه در رعایت شرایط باطنی دعا، قلب پاک است.

حجت الاسلام جلیلی اظهار کرد: دلی که مأمن هواهای نفسانی و شهوانی و در اختیار شیطان باشد، نمی‌تواند موجب استجابت دعا شود. همان طور که امیرالمومنین علی (ع) نیز می‌فرماید: بهترین دعا، دعایی است که از قلب پاک و طاهر صادر شود، دعایی که از انسان اهل پرهیزکاری است.

جلیلی در ادامه سومین شرط را نیز خوف در پیشگاه الهی و امیدوار بودن به فضل و رحمت او برشمرد.

وی در خاتمه از حضور پرشور مردم شهر سردرود در مراسم ۲۲ بهمن امسال تقدیر و تشکر کرد و به روح امام محمد باقر (ع)، امام هادی(ع) و شهید عماد مغنیه که ولادت و شهادت این بزرگواران در هفته پیش رو قرار گرفته درود و سلام فرستاد.


نوشته شده در   شنبه 25 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode