ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 بهمن 1399     |     کد : 194913

امام جمعه سردرود:

استقلال سیاسی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است استقلال سیاسی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سردرود با توصیه به تقوای الهی، تقوا را موجب آرامش درونی انسان دانست...

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سردرود با توصیه به تقوای الهی، تقوا را موجب آرامش درونی انسان دانست و گفت: در سایه تقوا، خداوند اسباب و عوامل غیبی را برای اطمینان خاطر بسیج می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وظیفه انسان در قبال امتحانات الهی، افزود: دعا و تضرع به درگاه الهی موجب امید به حیات و نیز دفع بلا از انسان می‌شود.

وی با اشاره به آیه قرانی مبنی بر اینکه "ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ" اضافه کرد: خداوند متعال فرموده که "مرا دعوت کنید تا اجابت کنم شما را"؛ طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز در این رابطه مورد تاکید است.

حجت الاسلام جلیلی در ادامه، با مقایسه رژیم ستمشاهی با انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در رژیم پهلوی، وابستگی به حدی بود که همه مسئولان کشور حتی شاه، نخست وزیر و سایر مسئولان، توسط انگلیس و آمریکا انتخاب می‌شد، این در حالی است که آموزه‌های دینی عزت را مخصوص مؤمنان می‌داند.

وی با اشاره به اینکه این آموزه و عزت ایران، در قالب شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" محقق شد، گفت: مردم ایران، امروز طعم شیرین انتخاب مسئولان و سیاست گذاران را درک می‌کنند و دخالت سیاسی بیگانگان در امور کشور قطع شده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، قله‌های علمی یکی پس از دیگری طی می‌شود، ادامه داد: ایران، از رتبه 38 ثبت اختراع به رتبه هفتم ارتقاع یافته و 11 برابر رشد متوسط دنیا پیشرفت علمی دارد.

امام جمعه سردرود اضافه کرد: ایران اسلامی امروز، پنج درصد مقالات کیفی دنیا را تولید می‌کند.


نوشته شده در   شنبه 18 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode