ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1399     |     کد : 194844

امام جمعه سردرود تاکید کرد

لزوم تقویت بصیرت در مقابل تهدیدات علیه انقلاب اسلامی

امام جمعه سردرود با تاکید بر تقویت بینش و بصیرت در مقابل تهدیدات علیه انقلاب و نقشه‌های شوم دشمنان، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی: امام جمعه سردرود با تاکید بر تقویت بینش و بصیرت در مقابل تهدیدات علیه انقلاب و نقشه‌های شوم دشمنان، گفت: وظیفه ما تبیین افکار و اندیشه‌ها و بالا بردن سطح تحلیل مردم و اطرافیان‌مان است تا دشمن در اجرای نقشه‌های خود ناکام بماند.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سردرود ضمن توصیه به تقوای الهی، امیدوار بودن به بخشش و مغفرت الهی را یکی از مصادیق تقوا دانست و یکی از راه‌های نفوذ شیطان را ناامیدی از رحمت خداوند عنوان کرد.

وی در ادامه به اهمیت صبر در قبال شداید و سختی‌ها پرداخت و گفت: همانگونه که در سوره مبارکه بقره در آیه "وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ" خداوند مومنان را با مال و جان و ثمرات آنها امتحان می‌کند و به صابران بشارت می‌دهد، حضرت فاطمه زهرا (س) نیز که مصداق کامل یک انسان صابر است، مورد آزمایش الهی قرار گرفت.

وی افزود: در موضوع آزمایش انفس، ایشان از نظر جسمی آنقدر به عبادت مشغول می‌شد که پاهایشان متورم می‌گشت و آنقدر در فراق پیغمبر و خوف از خشیه الهی گریه می‌کرد که بدن ایشان ضعیف و نحیف شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) در راه دفاع از ولایت در مقابل کج فهمان شریعت نبوی ایستاده و بین در و دیوار ماند و در نهایت در این راه شهید شد، افزود: آن حضرت از این آزمون الهی نیز سربلند خارج شد و حتی در مورد ثمرات نیز مورد امتحان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، به بیان خطرات علیه انقلاب پرداخت و شناخت، مقابله و خنثی سازی آن‌ها را امری لازم و ضروری دانست و افزود: انقلاب اسلامی از بدو تاسیس با سه جبهه مواجه بوده است.

امام جمعه سردرود ادامه داد: جبهه اول، مبارزه با جبهه تمدنی بین المللی است که یک طرف جبهه مادی گرایی قرار دارد و در جهان غرب نمود پیدا می‌کند و در طرف دیگر نیز تمدن اسلامی ایستاده که پرچمدار آن ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه جبهه دوم اصطلاحاً تفکر غرب گرا و شیفته و دنباله روی تفکرات غربی است که دین را از سیاست جدا می‌داند و تا زمانی که امام عصر (عج) ظهور نکرده به حکومت دینی باور ندارد، گفت: این گروه، نسخه غربی را شیوه مملکت داری می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه جبهه سوم هم کسانی هستند که به‌خاطر بنیه فکری ضعیفی که دارند، به زرق و برق و مقامات دنیا فریفته شده‌ و سعی کرده‌اند از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست بردارند که این گونه افراد یا منزوی شده و یا هم اکنون کمر به مبارزه با انقلاب بسته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی با بیان اینکه جبهه اول را همگان به راحتی تشخیص می‌دهند، اما عده‌ای به دلیل فقر شناختی، فقدان بصیرتی یا به‌خاطر عدم توان استقامتی در دو جبهه دیگر قرار گرفته‌اند که حتی ممکن است در رده‌های بالای مسئولیتی نیز قرار داشته باشند، ادامه داد: البته امپراطوری رسانه‌ای غرب نیز سعی در حمایت از چنین افرادی دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه ما تبیین این افکار و اندیشه‌ها و بالا بردن سطح تحلیل مردم و اطرافیان خود است تا دشمن در این جبهه ناکام بماند.

وی همچنین به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هفته پیش رو اشاره کرد و این روز را خطاب به مادران و بانوان تبریک گفت.


نوشته شده در   شنبه 11 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode