ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 دي 1399     |     کد : 194679

امام جمعه سردرود:

پیش لرزه‌های "زیست بدون آمریکا" اتفاق افتاده است

امام جمعه سردرود گفت: حوادث اخیر آمریکا نشان داد که گسل‌های اجتماعی و سیاسی به حرکت درآمده و پیش لرزه‌های چشیدن طعم زیست بدون آمریکا اتفاق افتاده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: امام جمعه سردرود گفت: حوادث اخیر آمریکا نشان داد که گسل‌های اجتماعی و سیاسی به حرکت درآمده و پیش لرزه‌های چشیدن طعم زیست بدون آمریکا اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردرود، تقوا را سرچشمه همه خوبی‌ها و فضائل انسانی و سجایای اخلاقی دانست و تقوا راه حل شکسته شدن بن بست‌های روحی، اجتماعی و حتی اقتصادی معرفی کرد.

وی با بر شمردن فوائد بلاها و سختی‌ها گفت: سختی‌ها موجب خارج شدن انسان از تکبر و همچنین بیداری از خواب غفلت می‌شود؛ سختی‌ها زمینه‌ساز سعادت و کمال انسان بوده که در قبال تبلیغات سهمگین دشمن باید صبر کرد و از ایمان و باورهای خویش مراقبت بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم، با تقدیر از مصوبه غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم، تاکید کرد: این اقدام یک اقدام کاملا منطقی برای مقابله با بدعهدی‌ طرف‌های برجام بود که باید پیش از این صورت می‌گرفت تا اروپایی‌ها دچار توهم انفعال نشده و مطالبات زیاده خواهانه نداشته باشند.

امام جمعه سردرود با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در چهار سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی در خصوص برداشتن تحریم‌ها انجام نداده‌اند، افزود: منطق بُرد در جایی معنا پیدا می‌کند که منفعت بیش از هزینه باشد، در حالی که ما بیشتر هزینه می‌کنیم و کمترین سود را از برجام داریم، لذا ادامه این روند بُرد و باخت، به ضرر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: استکبار جهانی و اروپایی‌ها باید بدانند، این اقدام نماد همصدایی قوای سه گانه جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته رئیس جمهور، برجام، ساز و کاری برای لغو یکباره تحریم‌ها بود، در حالی که نه تنها لغو تحریمی محقق نشد، بلکه تشدید هم شده است؛ لذا هیچ دلیل حقوقی، منطقی و عقلانی برای تداوم محدودیت‌ها وجود ندارد.
جلیلی در بخش دیگر سخنان خود به تصاویر مخابره شده از آمریکا اشاره کرد و افزود: این تصاویر حکایت از آمریکای بدون نقاب دارد و افول آمریکا دیگر قابل کتمان نیست، چراکه مهم‌ترین مولفه ابرقدرتی یعنی قدرت راهبری و جمع کنندگی حتی کشور خودش را نیز از دست داده است.

وی بیان کرد: کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان بود و به دنبال تبدیل این تفکر به فرهنگ غالب بود، الان دچار تضاد شدید منافع در داخل شده است و اتفاقات آن حاکی از رها شدگی فنر متراکم فقر، فساد و تبعیض در جامعه آمریکا است.

خطیب جمعه سردرود به نکات عبرت آموز جریانات اخیر آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: وقتی به ساختمان کنگره حمله شد، حتی ترامپ و هم حزبی‌های او تاکید کردند، به خانه‌های خود برگردید، اما با کمال تاسف، عده‌ای در فتنه ۸۸ مردم را به حضور در خیابان‌ها جهت تخریب اموال عمومی فرا خوانده و تا به امروز هم اقرار به خطا نکردند.

وی در خاتمه، یاد و خاطره شهید سردار سپهبد سلیمانی، محسن فخری زاده، آیت الله مصباح یزدی و شهدای ۲۹ بهمن مردم قم را گرامی داشت.


نوشته شده در   شنبه 20 دي 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode