ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 آذر 1399     |     کد : 194513

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به نهضت سواد آموزی برای ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای ریشه کنی بی سوادی و اجرای برنامه‌های مناسب آموزشی همه ما وظیفه داریم و باید در این راه نهضت سواد آموزی را همراهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای ریشه کنی بی سوادی و اجرای برنامه‌های مناسب آموزشی همه ما وظیفه داریم و باید در این راه نهضت سواد آموزی را همراهی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز به مناسبت هفته نهضت سودآموزی و سالروز تأسیس این نهاد در دیدار با مدیران آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی استان؛ بی سوادی جامعه را یک خسارت دانست، گفت: مبارزان بی سوادی با بردن تعلیم و تعلم به اقصی نقاط کشور بی سوادها را با سواد می‌کنند، دو امتیاز برجسته که بخش عظیمی از جامعه را با محیط پیرامونی خود آشنا و تطبیق می‌دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه زیر بنای توسعه هر کشور آموزش و سواد است، اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی و استمرار امر سواد آموزی از همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود مثل گذشته در کنار نهضت سواد آموزی باشند. وی با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسب خواندن و نوشتن برای همه افراد جامعه فراهم شود، گفت: به برکت انقلاب و با توسعه آموزش‌های نهضت سواد آموزی برای ریشه کنی بیسوادی افراد محروم از خواندن و نوشتن به دانشگاه‌ها راه یافته‌اند از این رو باید این مسیر دوام و قوام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از بین رفتن اعتماد به نفس افراد جامعه را آسیب بزرگ بیسوادی دانست و گفت: برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته نیازمند تعلیم و تعلم با همت همگانی هستیم.

در ابتدای این دیدار پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی در امر سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی با میانگین کشوری فاصله دارد، گفت: هر چند آموزش‌های نهضت سواد آموزی در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است اما بر اساس سرشماری‌ها؛ استان ما در این موضوع از میانگین کشوری فاصله دارد. وی افزود: برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب در موضوع سواد آموزی نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه هستیم.

صادقی معاون سوادآموزی استان هم با ارائه گزارشی از فعالیت و دستاوردهای این معاونت گفت: مسئولیت نهضت در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعریف شده است و با طرح‌های آموزشی، علمی و فرهنگی در این راستا حرکت می‌کنیم.


نوشته شده در   يکشنبه 30 آذر 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode