ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 آبان 1399     |     کد : 194045

روز شمار تاريخ

جمعه16آبان1399-20ربیع الاول1442-6نوامبر 2020

آغاز دستگيري شخصيت هاي سياسي پيشين كشور از سوي دولت نظامي ازهاري(1357 ش)

آغاز دستگيري شخصيت هاي سياسي پيشين كشور از سوي دولت نظامي ازهاري(1357 ش)

آغاز دستگيري شخصيت هاي سياسي پيشين كشور از سوي دولت نظامي ازهاري(1357 ش)
دولت نظامي ازهاري ظاهراً براي تسكين افكار عمومي و راضي كردن مردم انقلابي و در واقع براي عوام فريبي، تعدادي از شخصيت‏هاي سياسي پيشين كشور را دستگير و زنداني نمود.بازداشت اين بلندپايگان به هيچ وجه ارتباطي باتصميم رييس دولت نداشت و اين فكر مربوط به شخص شاه بود كه بعضي از مشاورينش به او القا كرده بودند. شاه با دستگيري اين افراد، در اقدامي فريبكارانه كوشيد خود را تبرئه كرده، مقامات پيشين دولتي را مسؤول ستم‏ها، جنايت‏ها و فسادهاي اقتصادي و اخلاقي رژيم خود معرفي نمايد. اين بازداشت‏ها از نظر افكار عمومي نه تنها كوچك‏ترين اثر تسكيني نداشت، بلكه رسوايي رژيم را بيشتر كرد و سوژه مناسبي براي بحث و انتقاد درباره فساد رژيم در گذشته، به دست مطبوعات داد. بازداشت اميرعباس هويدا، كسي كه سيزده سال نخست وزير بوده يا توقيف ارتشبد نصيري رييس ساواك كه سيزده سال رياست اين سازمان مخوف را بر عهده داشت و نيز زنداني كردن افرادي كه عالي‏ترين نشان درباري را از شاه گرفته بودند جز دليل قاطع بر محكوميت رژيم شاه، علت ديگري نمي‏توانست داشته باشد. در پي اين بازداشت‏ها، امام اين اقدامات را فريب كاري دانسته و كار رژيم را تمام شده عنوان كردند.

صدور پيام امام خميني(ره) در محكوميت كشتار دانش ‏آموزان در 13 آبان توسط رژيم(1357 ش)

صدور پيام امام خميني(ره) در محكوميت كشتار دانش ‏آموزان در 13 آبان توسط رژيم(1357 ش)
حضرت امام خميني(ره)به مناسبت كشتار دانش‏آموزان و دانشجويان مسلمان در سيزدهم آبان ماه 1357 طي پيامي فرمودند: "من از جناياتي كه اخيراً در دانشگاه‏ها با فرزندان اسلام نموده‏اند در سوگم. من از دانشجويان عزيز كه در راه اسلام و كشور، فدايي داده‏اند و در مقابل شاه با مشتي گره كرده ايستاده و او را محكوم كرده‏اند، تشكر مي‏كنم".

رحلت آيت اللَّه ميرزا حسن علياري (1358 ق)

رحلت آيت اللَّه ميرزا حسن علياري (1358 ق)
آيت اللَّه ميرزا حسن علياري مجتهد عالي قدر و راوي بزرگ مسلمان، در يكي از روستاهاي توابع تبريز به دنيا آمد. در جواني علوم معقول و منقول، رياضيات و ديگر مقدمات دروس ديني را نزد پدرش فرا گرفت. آيت‏اللَّه علياري براي ادامه‏ي تحصيلات ديني به حوزه‏ي علميه‏ي نجف اشرف رفت و در محضر درس اساتيد برجسته‏ي آن حوزه هم‏چون آيات عظام ميرزا ابوالقاسم حائري و فاضل شربياني شركت كرد و بهره‏هاي فراوان علمي برد. ايشان كه از بزرگان علم و ادب و از فقهاي اسلام به شمار مي‏رود داراي آثار متعددي است كه از جمله‏ي آن‏ها مي‏توان به كتاب صراطُ النَّجاة و جامِعُ السَّعادَه در دو جلد، اشاره كرد.

درگذشت چارلز والتون ، پدر فناوری رادیویی بی سیم (2011م)

درگذشت چارلز والتون ، پدر فناوری رادیویی بی سیم (2011م)

"چارلز والتون"، دانشمندی که در ظهور فناوری RFID نقش کلیدی به عهده داشته است، در سن 89 سالگی از دنیا رفت. به گزارش خبرگزاری مهر، این کارآفرین و فارغ التحصیل دانشگاه کورنل طی دوران فعالیت خود بیش از 50 ابداع را به نام خود به ثبت رسانده است، اما تنها یکی از آنها برایش شهرت فراوانی به ارمغان آورد، وی در سال 1973 حق امتیاز اختراعی به نام " شناسایی کننده قابل حمل فرکانس رادیویی" را به نام خود به ثبت رساند. وی در دانشگاه کورنل در رشته مهندسی الکتریک و در موسسه تکنولوژی استیونز در رشته مهندسی و اقتصاد در مهندسی به تحصیل پرداخت و در سال 1960 در شرکت IBM استخدام شد و تحقیقاتی را بر روی دیسک درایوها انجام داد. در سال 1970 شرکت خود به نام "پروکسیمیتی دیوایسس" را افتتاح کرد. در این شرکت بود که بسیاری از ابداعات والتون چهره ای واقعی به خود گرفتند. فناوری بی سیم RFID اکنون در بسیاری از ابزارهای کنترل از راه دور کاربرد دارند، این تراشه ها در قفلهای در خودروها نیز به کار گرفته می شوند و همچنین شرکتها از این فناوری برای ردیابی کالاهای ارزشمند خود در حین حمل و نقل استفاده می کنند. از آنجایی که قیمت این تراشه ها در دهه 1970 در حدود 1.75 دلار بود، بارکدها برای این فناوری رقیبی بزرگ به شمار می رفتند. این فناوری تا پیش از ابداع قفل های در رادیویی به اشکال مختلفی تولید می شدند، پس از آن قفل در رادیویی با استقبال زیادی مواجه شد. عملکرد RFID به دو دستگاه کدخوان وابسته است که از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط میان یکدیگر استفاده می کنند. یکی از رایجترین کاربردهای امروزی این فناوری خواندن مشخصات یک کالا و محاسبه قیمت آن در فروشگاه های بزرگ است. بر اساس گزارش اِنگجت، این فناوری در سال 2011 در سرتاسر جهان 6 میلیارد دلار سود مالی داشته است. دامنه گسترده استفاده از این تراشه ها منجر به استفاده نامحدود از آنها شده است. این تراشه ها می توانند اطلاعاتی درباره موقعیت افراد یا اجسام را از طریق امواج رادیویی کوتاه به رایانه ای ارسال کنند.

آبراهام لینکلن به ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شد(1860م)

آبراهام لینکلن به ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شد(1860م)

 آبراهام لینکلن  برای یک دوره چهارساله به ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شد، دوران ریاست جمهوری او، شاهد تجزیه ایالات جنوبی، آغاز جنگ داخلی و لغو برده‌داری بود.

لینکلن از آغازین ماه‌های زمامداری‌اش نشان داد که به رغم نظر جیمز بوکانان، معتقد است که دولت ملی قدرت مواجهه با شورشیان را داراست. او گرچه با نظام برده‌داری مخالفت نمی‌ورزید، اما به سرعت دریافت که جنگ داخلی، در کشورش، نمی‌تواند بدون آزادی برده‌ها، به سرانجامی مطلوب برسد. او از یک سو با مخالفت جمهوریخواهان تندرو مواجه بود و از سوی دیگر باید تلاش می‌کرد تا دموکرات‌های طرفدار صلح را با خود همراه کند. تلاش‌های وی برای یافتن راهی میانه در سال ۱۸۶۴ به ثمر نشست و وی برای بار دوم سمت ریاست جمهوری در کشورش را بر عهده گرفت. لینکلن در مراسم تحلیف بر مسامحه با جنوب صحه گذاشت، اما پیش از اینکه این اندیشه وی به بوته آزمایش گذاشته شود، درگذشت.

آبراهام لینکلن در خانواده‌ای فقیر در کنتاکی به دنیا آمد. پدرش، در حالی که تنها تبری برای گذران زندگی بهمراه داشت، از آنجا به همراه خانواده خود مهاجرت کرد، و بسوی شهر ایندیانا پیش رفت، پس در شهر ایندیانا، کلبه‌ای چوبی، بدون در و پنجره ساخت که کف آن پر از علف‌های وحشی بود. او برای آنها، رختخواب‌هایی، که تشک آن را با برگ خشک پرکرده بودند به همراه، یک یا دو چهارپایه، یک میز و یک کتاب مقدس فراهم آورد، که همه اثاثیه و دارایی آن‌ها را تشکیل می‌داد.

 


نوشته شده در   جمعه 16 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode