ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1399     |     کد : 193518

استاندار:

هیچ اصراری بر حضور دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس نیست

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ اصراری بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان استان در محیط مدرسه ندارد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ اصراری بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان استان در محیط مدرسه ندارد.

محمدرضا پورمحمدی در بیست و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار کرد: با شروع فصل سرما و بازگشایی مدارس، زمینه انتشار ویروس کرونا بیشتر می‌شود، بنابراین باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر از قبل جدی گرفته شود تا شاهد اوج گرفتن بیماری نباشیم.
 
وی با بیان این‌که مدیریت کرونا در کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته مدیریت خوبی بوده است، افزود: جامعه ما در حال حاضر خود را با این شرایط تطبیق داده و از نظر مدیریت خود بیماری و تبعات آن وضعیت مناسبی داریم.
 
وی با قدردانی از زحمات همه بخش‌ها به خصوص مسئولان حوزه بهداشت و درمان و کادرهای درمانی که سلامتی خود را به خاطر سلامتی مردم به خطر انداخته‌اند، گفت: لازم است که جدیت، تعامل و همکاری همه بخش‌ها هم‌چنان ادامه داشته باشد تا به زودی شاهد راه حل اساسی برای این مشکل باشیم.
 
پورمحمدی در ادامه به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالخوردگان بیشتر از سایرین در معرض این بیماری هستند، لذا انتظار می‌رود که رعایت بهداشت در میان آنان جدی‌تر باشد؛ کسانی که در فضای بیرون از خانه رفت‌وآمد دارند نیز باید مراقبت کنند تا افراد داخل خانه گرفتار مشکل نشوند.
 
وی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید با جدیت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت کرده و به طور کامل از ظرفیت‌های نرم‌افزاری برای تداوم آموزش استفاده کند.

وی با بیان این‌که بیشترین نگرانی ما از فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و تفرجگاه‌هاست، از شهرداری‌ها خواست تا ضمن نظارت بر این فضاها، ابزارهای کنترلی الزام‌آوری برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این محیط‌ها را فراهم کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که سلامت و معیشت مردم باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد، گفت: تعطیلی کسب‌وکارها به ویژه در شرایط تحریم‌های اقتصادی می‌تواند چالش‌های بیشتری ایجاد کند.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش تولید و خدمات ما تعامل خوبی در ایام کرونا داشته و در تولید اقلام بهداشتی نه تنها به خودکفایی رسیده‌ایم، بلکه در حال حاضر مازاد تولید هم داریم و به دنبال مشتری برای محصولات تولیدی استان هستیم.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا کاملاً وابسته به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، گفت: تجربه و آمارهای 6 ماهه هم نشان می‌دهد که هر زمان مردم این شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرده‌اند روند ابتلا رو به کاهش بوده است.
 
علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به این‌که زیرساخت‌های فیزیکی و مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان در استان فراهم شده است، گفت: هیچ اجباری بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و آموزش و پرورش باید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت کند.

میانگین سن مبتلایان به کرونا کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: میانگین سن مبتلایان به کرونا نسبت به گذشته کاهش یافته است.
 
محمدحسین صومی افزود: در حال حاضر میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان 53 و میانگین سن فوت‌شدگان 69 سال است و 84 درصد از فوت‌شدگان نیز دارای بیماری زمینه‌ای شناخته‌شده بوده‌اند.
 
وی با اشاره به این‌که ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بستری و 50 درصد بقیه سرپایی درمان می‌شوند، اضافه کرد: مراکز ۱۶ ساعته سلامت، برای ارائه خدمات در زمینه کرونا همچنان فعال هستند.

تحصیل 770 هزار نوآموز و دانش آموز در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز از تشکیل ستاد بازگشایی مدارس در 39 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید 770 هزار نوآموز و دانش‌آموز در 8900 مرکز آموزشی در سطح استان تحصیل خواهند کرد.
 
جعفر پاشایی با قدردانی از همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در امر بازگشایی مدارس، گفت: با توجه به شرایط خاص امسال، امکان دسترسی دانش‌آموزان به مدرسه را فراهم کرده‌ایم، اما الزامی به حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه نیست.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی، تضمین سلامت دانش‌آموزان توأم با بهبود کیفیت آموزشی را از اولویت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و با تأکید بر مشارکت خانواده‌ها در این امر، گفت: برای هر یک از وضعیت‌های کرونایی، برنامه‌های جداگانه‌ای تدوین شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode