ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 شهريور 1399     |     کد : 193405

مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی:

زیارت عاشورا اکسیر اعظم برای دردهای جسمی و روحی است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی گفت: زیارت عاشورا اکسیر اعظم برای دردهای جسمی و روحی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی گفت: زیارت عاشورا اکسیر اعظم برای دردهای جسمی و روحی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی روز چهارشنبه در مصلی امام خمینی (ره) تبریز، با بیان این‌که نهضت عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) یک نهضت عظیم فرهنگی است، اظهار کرد: ابا عبدالله الحسین(ع)، 50 سال بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، قیام کرد تا مجددا بشریت را سر سفره‌ی بندگی پروردگار متعال بنشاند.

وی با بیان این‌که ولایت محوری و خداباوری ویژگی بارز مکتب اباعبدالله الحسین است، افزود: بازخوانی مکتب اباعبدالله الحسین نیاز جامعه‌ی امروزی است، تا با بازخوانی مکتب ایشان پی ببریم چه عواملی باعث شد تا نهضت خونین اباعبدالله الحسین بعد از 50 سال رقم بخورد.

وی ادامه داد: بازخوانی مکتب اباعبدالله الحسین در عصر انقلاب اسلامی که عصر اتصال مابین نهضت عاشورا و مهدویت است، می‌تواند مشعل هدایت برای ما باشد و بصیرت و معرفت امت اسلامی را افزایش دهد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان با بیان این‌که 50 سال بعد از رحلت پیامبر(ص)، نهضت عاشورا به وجود آمد، گفت: عوامل متعددی در شهادت اباعبدالله الحسین وجود دارد، اولین عاملی که باعث شد عاشورا به وجود آید، بی توجهی به کلام رهبری زمان پیامبراعظم(ص) بود، پیامبر به عنوان رهبر تیزبین جامعه، بارها سفارش کردند به تاسی با ثقلین، تا مردم جامعه‌ دچار انحراف نشوند.

وی با تاکید بر این‌که خطر ارتجاع، خطری بسیار جدی است، افزود: نیاز امروز جامعه توجه بی چون و چرا به سفارش نبی اکرم(ص) و رهبری امت اسلامی در عصر حاضر است. دومین عاملی که باعث بروز حادثه‌ی عاشورا شد، از بین رفتن معنویت بعد از رحلت پیامبر(ص) در جامعه بود، چراکه سنت هایی که  پیامبر(ص) به عنوان ارزش در جامعه باب کرده بودند، رنگ باخت و این عامل باعث به وجود آمدن واقعه عاشورا شد.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، از یادبردن ذکر و یاد خدا (نماز و روزه داری) و تبعیت از هواهای نفسانی و شهوت و بطور کلی دنیا طلبی دو عامل اصلی انحراف عمومی در جامعه بوده و این عوامل باعث رنگ باختن معنویت در جامعه می‌شود.

دکترحسینی با تاکید بر این‌که امروز فضای مجازی به قتلگاهی برای نوجوانان و جوانان تبدیل شده است، اظهار کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد قلبی را که باید جایگاه و حرم پروردگار متعال و مملو از محبت اهل بیت (ع) باشد، با فضاهای کذایی مجازی آلوده کند.

وی با بیان این‌که انقلاب‌های غیرالهی تفکری جز تفکر مادی ندارند، گفت: انقلاب اسلامی براساس باورهای دینی تشکیل شده و اگر در جامعه‌ای معنویت جاری باشد، قطعا افراد آن جامعه در برابر مستکبران نفوذ ناپذیر خواهند شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان گفت: سجده، بالاترین مکانی است که انسان می‌تواند به خدا نزدیک شود؛ در پایان زیارت عاشورا نیز به این موضوع فرمان داده شده است.

وی با بیان این‌که کسی که می‌خواهد در مسیر اباعبدالله(ع) قرار بگیرد باید مانند ایشان زندگی کند، گفت: افول غیرت دینی در جامعه سومین عامل ایجاد نهضت عاشورایی در جامعه بود، غیرت دینی یعنی اجازه‌ ندادن تجاوز به حریم دین، یعنی امر به معروف و نهی از منکر.

وی ادامه داد: غیرت دینی اگر در جامعه از بین برود، جامعه دچار مشکل می‌شود، چراکه اصول اسلام، حاکمیت اصل عدالت و رعایت قانون با غیرت دینی حفظ می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که کوتاهی خواص درادای وظیفه نیز جزوی از عوامل ایجاد نهضت عاشورایی است، گفت: اهل کوفه 18 هزار نامه به امام حسین (ع) ارسال کردند اما در بزنگاه نتوانستند تصمیم بگیرند، اگر کسی قدرت تجزیه و تحلیل نداشته باشد و نتواند درزمان تصمیم بگیرد جزوی از عوام جامعه بوده و چنین افرادی باعث به وجودآمدن عاشورا شدند.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode