ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1399     |     کد : 193312

دبیر ستاد احیای امر به معروف استان خبر داد

فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان شرقی

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسن نستوهی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: به تازگی مقرر شده تا گروه‌های جهادی متخصص پای کار بیایند تا افرادی که دارای تحصیلات مرتبط با زمینه‌های مشخص هم‌چون عمرانی، محیط زیست، قضایی و ... هستند با اخذ مجوز در زیر مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متقاضیان متخصص می‌توانند با مراجعه به سایت motalebeh.ir ثبت نام کرده و با صدور مجوز در زمینه مشخص فعالیت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های ستاد امر به معروف، قدردانی از کادر درمان و روسای شبکه بهداشت شهرستان‌ها با اهدای تندیس شیخ بو علی سینا به عنوان تندیس ایثار پزشکی است تا از این طریق بتوانیم از زحمات این بزرگواران در دوران کرونایی تشکر کنیم.

حجت الاسلام نستوهی با اشاره به سایر برنامه‌های هفته احیای امر به معروف، گفت: در این راستا جلسه‌ای با هیئات و دستجات حسینی استان برگزار می‌شود تا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی تلاش کنند.

وی متذکر شد: امروز، فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در حصار تفکرات اشتباه قرار گرفته و وظیفه ما نیز اصلاح تفکرات عمومی نسبت به این فریضه و فرهنگ سازی در این راستا است.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی امر به معروف، آموزش‌های همگانی در فضای مجازی، آموزش ضمن خدمت در ادارات، آموزش در مدارس و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به وجود دستگاه‌های متصدی امر به معروف عملی در استان، گفت: ستاد امر به معروف فقط وظیفه تبیین، زمینه سازی و فرهنگ سازی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را برعهده دارد و در این راستا تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با درست عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث ذهنیت غلط نسبت به این فریضه شده‌اند، از این رو این امر در کنار فراموشی، بسیار مظلوم واقع شده و معنای درست امر به معروف باید در جامعه تبیین شود.

وی گفت: امکان راه اندازی سمن‌ها و تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان وجود دارد، اما متاسفانه به دلیل پروسه زمان‌بر بودن صدور مجوز تاکنون تشکلی در این رابطه در استان تشکیل نشده است؛ اما گروه‌های جهادی امر به معروف در استان فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشتاز امر به معروف و نهی از منکر و همچنین تعداد بالای گروه جهادی در کشور است.


نوشته شده در   سه شنبه 28 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode