ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 مرداد 1399     |     کد : 193070

آیت الله سید محمدتقی مدرسی:

فرهنگ قرآنی انسان را به مبارزه با سختی‌ها دعوت کرده است

آیت الله مدرسی گفت: قرآن انسان را به مبارزه با سختی‌ها دعوت کرده تا انسان این چالش‌ها را به فرصت و مشکلات را به انگیزه و سختی‌ها را به راهی برای رسیدن به تعالی تبدیل کند.

آیت الله مدرسی گفت: قرآن انسان را به مبارزه با سختی‌ها دعوت کرده تا انسان این چالش‌ها را به فرصت و مشکلات را به انگیزه و سختی‌ها را به راهی برای رسیدن به تعالی تبدیل کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلای معلی در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون عراق پخش شد، با اشاره به اینکه اختلاف موجود در فرهنگ هر فرد منجر به واکنش‌های مختلف در مقابل بلاها و چالش‌ها می‌شود، گفت: برخی از افراد در برابر مشکلات کاملاً تسلیم می‌شوند و برخی دیگر مشکلات را به چالش کشیده و بر آن مسلط می‌شوند.

مؤلف تفسیر هدایت با بیان اینکه فرهنگ قرآنی انسان را به مبارزه با سختی‌ها دعوت کرده است، بیان کرد: فرهنگ قرآنی انسان را به مبارزه با سختی‌ها دعوت نموده و انسان را به چالش می‌کشد و این فرهنگ قرآنی با ایجاد این چالش در انسان باعث می‌شود که انسان این چالش‌ها را به فرصت و مشکلات را به انگیزه و سختی‌ها را به راهی برای رسیدن به تعالی تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۲۲ سوره رعد افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «وَیَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیِّئَةَ…» آنان که در عوض بدی دیگران نیکی نموده و به هنگام مواجه شدن با سختی به دنبال راه حل هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تمدن‌ها با چالش‌ها و مشکلات آغاز شده اند، گفت: بیماری، انسان را به یافتن دارو و گرسنگی انسان را به آماده کردن غذا وا می‌دارد و به همین صورت هر مشکلی انسان را به یافتن راه حل آن سوق می‌دهد.

آیت الله مدرسی در پایان با توصیه به اینکه در برابر مشکلات با شجاعت مقابله کنید، اظهار کرد: باید برای برطرف کردن مشکلات مراکز مطالعاتی تأسیس کرد و برای یافتن راه حل برای برطرف کردن مشکلاتی که این ویروس در زمینه بهداشتی، اقتصادی، امنیتی و اخلاقی برای جهان به بار آورده، اندیشید و طرح عملی و کارآمد برای توسعه کشورها ارائه داد تا قدرتمند تر از گذشته از این شرایط سخت خارج شود.


نوشته شده در   يکشنبه 5 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode