ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1390     |     کد : 19297

نهادهايي که براي تبيين انديشه از هنر بهره گيرند موفق ترند

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با تاکيد بر نقش زبان هنر در ماندگاري و تاثيرگذاري انديشه هاي مختلف گفت: هر نهاديکه براي تبيين انديشه از هنر بهره بگيرد موفق‌تر است.

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با تاکيد بر نقش زبان هنر در ماندگاري و تاثيرگذاري انديشه هاي مختلف گفت: هر نهاديکه براي تبيين انديشه از هنر بهره بگيرد موفق‌تر است.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، شهرام خدائي در آئين اختتاميه نخستين جشنواره فرهنگي هنري وقف توفيق سازمانهايي را که براي تبيين انديشهها و ارائه سياستگذاريها از هنر و ظرفيتهاي آن بهره مي گيرند حتمي دانست و گفت: حوزه هنري را با تمام امکانات براي نشر و گسترش فرهنگ وقف بدون هيچ چشمداشتي بسيج خواهيم کرد.


وي وقف را سنت حسنه و عامل انتفاع اجتماعي دانست و گفت: وقف و فرهنگ پيرامون آن هديه اي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است که اسلام به ايرانيان بخشيده است و در سايه آن شاهد اتفاقات مبارک بسياري در طول تاريخ بوده ايم.


خدائي با اشاره به برگزاري موفق اولين جشنواره فرهنگي هنري وقف، کار هنري براي معرفي و ارائه تعريف درست و جايگاه واقعي وقف را لازم و ضروري و قدمي در خور تحسين ارزيابي کرد.


رئيس هيئت داوران جشنواره وقف، آثار رسيده را به لحاظ کمي خوب ارزيابي کرد و گفت: در بخش محتواي آثار ميبايستي در سالهاي آينده با تشکيل جلسات و کارگاههاي تخصصي مفهوم عميق وقف براي هنرمندان به درستي تبيين شود و ذهن هنرمندان بيش از اين با وقف و اثرات آن در جامعه درگير شود.


خدائي همچنين خواستار توليد اثار مرتبط با موضوع وقف قبل از فراخوان جشنواره شد و گفت: براي ايجاد جريان در فضاي هنري و انتقال جريان ايجاد شده به مخاطبان در چنين جشنواره هايي لازم است آثار مختلف در رشتههاي هنري پيش از جشنواره با حمايت نهادهاي مرتبط توليد شود.


شهرام خدائي در پايان خواستار پرهيز هنرمندان از مستقيم‌گويي و توجه به ارائه آثار کاربرديتر و انطباق آثار با استانداردهاي روز شد.


گفتني است نخستين جشنواره فرهنگي هنري "وقف چشمه هميشه جاري" با همت سازمان اوقاف و امور خيريه به صورت سراسري و در استان آذربايجان شرقي نيز به صورت استاني و در رشته هاي فيلم، فيلمنامه، تجسمي، مقاله، خاطره، داستان، کاريکاتور، تئاتر، خوشنويسي، تصويرسازي و برخي رشته هاي ديگر هنري برگزار شد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode