ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1390     |     کد : 19295

مفهوم ايثار و شهادت با زبان هنر موجب جذب جهانيان مي شود

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اظهار داشت: ايثار و شهادت مفاهيمي گسترده و جهاني هستند که با نگاهي غير شعاري، انساني و توأم با هنر مي توان مخاطب جهاني براي اين مفاهيم يافت.

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اظهار داشت: ايثار و شهادت مفاهيمي گسترده و جهاني هستند که با نگاهي غير شعاري، انساني و توأم با هنر مي توان مخاطب جهاني براي اين مفاهيم يافت.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،شهرام خدايي پيش از ظهر يکشنبه در نشست مشترک حوزه هنري تبليغات اسلامي و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي هنر مبتني بر ايثار و نشر روحيه ايثار و شهادت به واسطه هنر را از درجات عالي هنر ديني دانست.

وي گفت: سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به بضاعت هاي محتوايي نهفته در موضوعات منطبق با ايثار و شهادت، پتانسيل هاي تصويري و دراماتيک را ويژگي هاي مستتر در اين مفاهيم عنوان کرد و ادامه داد: علاقه وافر هنرمندان استان و سوژه هاي بيشمار موجود، وظيفه مسئولان امر را در جهت حمايت از اين توليدات، بيش از پيش عيان مي سازد.

خدائي کار در حوزه شهدا را امري حساس و مسئولانه دانست و افزود: وقتي در حوزه اي مثل ايثار و شهادت کار فرهنگي مي کنيم مي بايستي با درک عميقي از اين مسئله و با موشکافي تمام و به دور از هر هيجان و جرياني وظيفه خود را در قبال شهدا به درستي به سرانجام برسانيم.


وي همچنين بازماندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس و خانواده هاي ايثارگران را منابع عظيمي براي توليدات هنري دانست و گفت: بايستي با درک صحيح از اين ثروت عظيم معنوي، قبل از اينکه جامعه از اين ذخاير معنوي محروم شود از اندوخته هاي قلبي آنها براي توليد ناب ترين آثار هنري بهره بگيريم.


خدائي در ادامه اعتماد به کارشناسان فن و توان هنري هنرمندان را در ارائه انديشه هاي معرفتي لازمه توليدات کيفي و قابل قبول دانست و گفت: تجربه نشان داده است که اعتماد به هنرمندان همواره موجب سربلندي در جشنواره هاي معتبر داخلي و خارجي و ايجاد رضايت در مخاطبان شده است.
در اين ديدار در خصوص همکاري و توليدات مشترک هنري توسط حوزه هنري تبليغات اسلامي و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تفاهم نامه هايي امضاء شد. 


نوشته شده در   سه شنبه 20 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode