ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399     |     کد : 192613

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی محور ارتباطات خارجی در شمال‌ غرب کشور است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: آذربایجان شرقی محور ارتباطات خارجی در شمال‌غرب کشور است و آمادگی داریم تا برای تحقق اهداف وزارت امور خارجه ایفای نقش کنیم.

ایسنا/آذربایجان شرقی :استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: آذربایجان شرقی محور ارتباطات خارجی در شمال‌غرب کشور است و آمادگی داریم تا برای تحقق اهداف وزارت امور خارجه ایفای نقش کنیم.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، با اشاره به توصیه دولت به استانداران استان‌های مرزی برای استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه، گفت: این امر نیازمند افزایش اختیارات استانداران و واگذاری نقش بیشتر به استان‌ها برای توسعه ارتباطات است.
 
وی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی استان، گفت: آذربایجان شرقی قطب صنعت و تولید کشور است و حدود 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی در این استان فعالیت می‌کنند که می‌توانند نیاز بازارهای منطقه را تأمین کنند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه دسترسی ایران به حوزه اوراسیا و بازار آسیای میانه است، افزود: این استان باید محور تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای این منطقه باشد و نقش اصلی را در این زمینه ایفا کند.
 
وی، ایجاد شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز را نمونه‌ای از تجارب موفق استان در تعاملات بین‌المللی دانست و گفت: روابط خوب با کشورهای همسایه در توسعه اقتصادی و رفع مشکلات مؤثر است، همچنان که در ماه‌های اخیر توانستیم با استفاده از روابط خوب با کشورهای همسایه، مشکل کمبود مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده را حل کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه رونق تولید در گرو توسعه صادرات است، افزود: در شرایط فعلی از نظر سیاسی و اقتصادی ناگزیر به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دیگر هستیم و این روابط باید به توسعه صادرات منجر شود.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مرزی را خواستار شد و گفت: استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات مناسب برای صادرات در نقاط مرزی است.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 خرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode