ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1399     |     کد : 192194

کارشناس مسائل مذهبی:

روزه گرفتن در ادیان مختلف الهی وجود داشته است

یک کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که روزه گرفتن تنها مختص دین مبین اسلام نیست، گفت: این موضوع در ادیان مختلف الهی مورد تاکید واقع شده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی :یک کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که روزه گرفتن تنها مختص دین مبین اسلام نیست، گفت: این موضوع در ادیان مختلف الهی مورد تاکید واقع شده است.

حجت‌الاسلام رسول برگی شنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به آیه مبارکه ۱۸۳ سوره بقره "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ..."، اظهار کرد: خداوند در این آیه مبارکه تاکید می‌کند که بر اقوام پیشین نیز روزه را مقرر فرموده بود؛ بر این اساس چنانچه حجاب و عبادت در تمامی ادیان وجود داشته، روزه نیز در تمام ادیان الهی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهم اعمالی که باید در رمضان مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این رابطه باید به خطبه شعبانیه مراجعه کنیم، چراکه فضایل ماه رمضان و اعمال مورد تاکید در این خطبه آمده است.

به گرارش ایسنا، وی افزود: در بخشی از این خطبه در مورد فضیلت ماه رمضان آمده است: أَنْفَاسُکمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ؛ نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح دارد و خواب شما در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعای شما در آن مستجاب است.

حجت‌الاسلام برگی ادامه داد: در بخش دیگر این خطبه نیز به اعمال و رفتارهای مورد تاکید در این ماه اشاره شده و آمده است: وَ وَقِّرُوا کبَارَکمْ وَ ارْحَمُوا صِغَارَکمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکمْ؛ سالمندان را احترام کرده و بر خُردسالان رحم کنید و صله ارحام کنید؛ از این رو باید در ماه مبارک رمضان احترام به بزرگان و ریش سفیدان و همچنین رحم به ضعفا و کوچک‌ترها را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی بر توجه بیشتر به رعایت حق الناس در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: به گفته عالم وارسته "علامه طباطبایی"، اگر در کنار رعایت حقوق الهی، حق الناس رعایت شود بلاها نیز رفع می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خاتمه با بیان این‌که رمضان، ماه فضیلت‌ها و خوبی‌هاست، افزود: در این ماه سعی کنیم بیشتر به حق الناس توجه کرده و رعایت کنیم؛ همچنین دستگیری از نیازمندان را نیز در این شرایط بیشتر مورد توجه قرار دهیم.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 8 ارديبهشت 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode