ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 بهمن 1387     |     کد : 1917

امام جمعه موقت تبريز:ملت‌هاي آزاده انقلاب ايران را به عنوان نقطه اميد خود درنظر گرفتند

حجت‌الاسلام علي حاجي‌زاده  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر اظهار داشت: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌هاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخت.
وي گفت: انقلاب اسلامي در 30 سال گذشته از كوران توطئه‌هاي نظامي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي با اقتدار و صلابت گذشته و امروز در شرايطي دهه چهارم را آغاز مي‌كند كه به اميد محرومان و مظلومان جهان تبديل شده است.
خطيب جمعه اين هفته تبريز احياي معنويت و آموزه‌هاي ديني در جامعه را مهم‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح كرد: استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بهترين و بزرگ‌ترين دستاوردهاي اين انقلاب بود كه توانست در دل‌ها نفوذ كرده و محبوبت فوق‌العاده جذب كند.
وي اظهار داشت: پيشرفت جامعه در زمينه‌هاي علمي، صنعتي، اقتصادي و نظامي طي 30 سال گذشته چشمگير و قابل تأمل است و هم‌اكنون ايران اسلامي با وجود فشارها و تحريم‌هاي سنگين و همه جانبه با دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و ادوات پيشرفته نظامي و نانو، نگراني دشمنان قسم خورده خود را برانگيخته است.
امام جمعه موقت تبريز با اشاره به شعار مردم ايران مبني بر «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي»،گفت: بخش اول اين شعار حاكي از آزادي ملت ايران از استعمار بيگانگان خارجي و استبداد فردي داخلي بود و قطع دست اجانب از دست‌اندازي‌هاي به منافع ملت ايران و برچيدن بساط استبداد و قدرت بي‌حد و حصر فردي بود.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي نيز نشانگر خواست مردم و استقبال آنها از استقرار حكومت اسلامي تحت رهبريت ولي فقيه عادل، آگاه، شجاع و ... بود.
امام جمعه موقت تبريز در ادامه به پيروزي مردم غزه اشاره كرد و اظهار داشت: ملت‌هاي آزاده و تحت ستم زورگويان با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين انقلاب را به عنوان نقطه اميد و پشتوانه خود در نظر گرفتند و با تاسي به آن توانستند با دست خالي اما سلاح قدرتمند دنيا بر كفر جهاني و الحاد فائق آيند.
وي پيروزي مردم غزه را پيروزي همه مسلمانان جهان ارزيابي كرده و آن را سرآغاز پيروزي‌هاي بعدي و سرنگوني نهايي اسرائيل غاصب دانست.
امام جمعه موقت تبريز سكوت مجامع بين‌المللي و دول خائن عرب را ننگ بشريت دانست و از مردم دنيا كه در برابر جنايات اسرائيل به پا خواسته و كوتاه نيامدند قدراني كرد.
وي جلوگيري از ارسال كمك‌هاي جهاني به مردم غزه و خصوصا كمك‌هاي انسان‌دوستانه مردم ايران به ملت مظلوم اما مقاوم و آزاده غزه را نقض آشكار حقوق بشر دانست و گفت: اين رژيم ددمنش بارها نشان داده است كه به هيچ اصلي از اصول انساني و بين‌المللي پايبند نيست و خوي وحشيانه آن بر هر چيزي غلبه دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 20 بهمن 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode