ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1390     |     کد : 19163

روزهاي سرنوشت‌ساز فوتبال تبريز فرا رسيد

روزهاي سرنوشت‌ساز فوتبال تبريز فرا رسيده و يكشنبه 25 ارديبهشت و جمعه 30 ارديبهشت با برگزاري دو هفته پاياني ليگ برتر وضعيت نمايندگان تبريز براي فصل آينده مسابقات مشخص مي‌شود.

 روزهاي سرنوشت‌ساز فوتبال تبريز فرا رسيده و يكشنبه 25 ارديبهشت و جمعه 30 ارديبهشت با برگزاري دو هفته پاياني ليگ برتر وضعيت نمايندگان تبريز براي فصل آينده مسابقات مشخص مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، خبرگزاري فارس در گزارش زير به آخرين وضعيت تيم‌هاي تراكتورسازي و شهرداري تبريز پرداخته و شرايط اين تيم‌ها را به همراه آخرين اخبار هر باشگاه نقد كرده است.

* تراكتورسازي تبريز
روز يكشنبه اين هفته تراكتورسازي تبريز ميزبان تيم بحران‌زده سايپا است.
تراكتورسازي كه با شكست مقابل تيم صباي قم تا حدود زيادي شانس آسيايي شدنش را كاهش يافته مي‌بييند، درصدد است تا با پيروزي مقابل سايپا و لغزش تيم‌هاي دوم تا چهارم جدول همچنان اميدوار باقي بماند.
تراكتورسازي در سال جديد در حالي چهارمين بازي خانگي را برگزار مي‌كند كه توشه سه بازي قبلي تنها يك امتياز بوده است. تساوي مقابل فولاد خوزستان كه با پنالتي ثانيه‌هاي پاياني حاصل شد و دو شكست در مصاف با سپاهان و صبا بيلان ضعيف بازي‌هاي خانگي تراكتورسازي را در چند هفته اخير رقم زده است.
البته از باشگاه تراكتورسازي خبر مي‌رسد كه در صورت عدم تكرار بازي تراكتورسازي با صباي قم اين تيم از ادامه اين رقابت‌ها كنار خواهد كشيد. تراكتورسازي نسبت به داوري بازي با صباي قم اعتراض داشته و خواستار بازي مجدد است.
تكرار بازي ذوب‌آهن اصفهان مقابل مس كرمان اين توقع را ايجاد كرده كه اگر اشتباهات داوري در نتيجه بازي تاثيرگذار بوده اين بازي مجددا تكرار شود.
اما عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر كه قبلا در مقابل مس كرمان و استيل‌آذين تهران نرمش به خرج داده بود به صورت قاطع اعلام كرده كه بازي تكرار نخواهد شد و تراكتورسازي به ادامه بازي‌هاي خود در ليگ برتر و يا انصراف از آن مختار است.

* برنامه 90: تراكتورسازي محق اعلام شد
برنامه تلويزيوني 90 به عنوان مرجع غيررسمي اتفاقات فوتبال ايران و خصوصا مسائل داوري، نگاه ويژه‌اي به بازي تراكتورسازي با صباي قم داشت و در جريان بازبيني صحنه‌هاي مشكوك اين بازي مشخص شد كه تراكتورسازي نسبت به داوري اين ديدار متضرر شده است.
محمد فنايي كارشناس داوري گل اول صبا را مردود اعلام كرد، چون توپ با كف دست مهاجم صبا وارد دروازه تراكتور شده بود.
خطاي مدافع صبا روي محمد نصرتي به درستي پنالتي اعلام شده بود، همچنين پنالتي اعلام شده به نفع صبا نيز در نيمه نخست درست بوده اما داور بايد مدافع تراكتورسازي مرتضي اسدي را اخراج مي‌كرد.
به گفته محمد فنايي اخراج مصطفي حاجي‌زاده از صبا و جاسم كرار از تراكتورسازي صحيح بوده است.
اما مهم‌ترين مسئله داوري بازي تيم تراكتورسازي تبريز با صباي قم خطاي صورت گرفته روي محمد عليزاده در دقيقه 94 بود.
محمد فنايي كمك داور ديدار پاياني جام جهاني 1994 در مورد اين صحنه مي‌گويد «اين خطاي پنالتي نبود و كمك داور مسابقه اشتباه كرد اما چون وي اعلام ضربه پنالتي كرده و داور مسابقه نيز دستش را به نشانه تاييد به سمت نقطه پنالتي كرده است بايد اين ضربه پنالتي به نفع تيم تراكتورسازي نواخته مي‌شد».
اما بازگشت راي داور توجيه نداشته و اشتباه بزرگ داوري اين مسابقه بود.

* مالك جديد و انصراف تراكتورسازي
انصراف تراكتورسازي از ادامه ليگ برتر موجب شكست 3 بر صفر اين تيم مقابل سايپا و نفت آبادان خواهد شد.
به گفته آرش جابري بازرس اتحاديه فوتبال ايران طبق آيين‌نامه اجرايي مسابقات اگر تيمي تنها يك بازي در ميدان حضور نيابد نتيجه 3 بر صفر اعلام مي‌شود اما اگر اين غيبت بيش از يك بازي باشد تيم فوق از جدول كنار گذاشته شده و نتايج ساير تيم‌ها با تيم مذبور از جدول حذف مي‌شود.
عدم حضور تراكتورسازي در دو بازي باقيمانده مي‌تواند حتي سقوط اين تيم به رده پايين‌تر را به دنبال داشته باشد اما يك منبع آگاه در باشگاه تراكتورسازي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس فاش كرد كه تراكتورسازي بدون شك در بازي مقابل سايپا حضور خواهد يافت و اين را يك مانور خبري از سوي نفر دوم باشگاه تراكتورسازي ذكر كرده است.
پيش‌تر سايت باشگاه تراكتورسازي به نقل از قائم مقام اين باشگاه عنوان كرده بود كه تراكتورسازي در صورت عدم تكرار بازي انصراف خواهد داد.
تمام اين اتفاقات زماني رخ مي‌دهد كه تراكتورسازي در آستانه واگذاري به بخش خصوصي است.
هرچند هنوز خبري در مورد صحت و سقم اين انتقال از منابع رسمي منتشر نشده است اما يك نشريه محلي از خريد باشگاه تراكتورسازي توسط يك تاجر آذربايجاني تحت عنوان خيرترين فرد كشور خبر داده است.

* تراكتورسازي - سايپا كرج
تراكتورسازي در هفته سي و سوم در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز ميزبان تيم سايپا است. تراكتورسازي در اين بازي در صورت پيروزي مي‌تواند همچنان اميدوار به كسب سهميه جام باشگاه‌هاي آسيا بماند منوط به اينكه ذوب‌آهن، استقلال و پرسپوليس با توجه به بازي‌هاي آسيايي خود و فشردگي رقابت‌ها مقابل حريفانشان امتيازاتي را از دست دهند.
سايپا كه خود در منطقه خطر قرار دارد نيز براي كسب حداقل يك امتياز در تبريز گام به ميدان گذاشته و رقيب ساده‌اي براي تراكتور نخواهد بود.
بازي رفت تيم‌هاي تراكتورسازي تبريز با سايپا در كرج با تساوي يك بر يك به اتمام رسيده بود. تراكتورسازي در حال حاضر با 53 امتياز در رده پنجم ليگ برتر قرار داشته و سايپا نيز در مكان پانزدهم جدول قرار دارد.
تراكتورسازي در آخرين بازي خود به مصاف نفت آبادان خواهد رفت.
نفتي‌هاي با وجود اينكه تمام پيروزي‌هايشان را در آبادان جشن گرفته‌اند اما در شهر خود شكست‌ناپذير نبوده و قبلا در آبادان به تيم‌هاي پرسپوليس، راه‌آهن و سپاهان نتيجه را واگذار كرده‌اند.

* شهرداري تبريز - استيل آذين
در يك بازي حساس ديگر تيم‌هاي پايين جدولي استيل‌آذين و شهرداري تبريز در تهران به مصاف هم خواهند رفت. شهرداري كه هفته گذشته در همدان موفق به كسب يك امتياز شيرين شده بود در اين بازي نيز سعي خواهد كرد دست خالي از ميدان خارج نشود.
اما حريف قعر جدولي شهرداري آخرين اميد بقاي خود در ليگ برتر را در پيروزي جست‌وجو كرده و سعي به كسب هر سه امتياز بازي خواهد داشت.
ديدار رفت دو تيم در تبريز با نتيجه 3 بر صفر به سود تيم شهرداري تبريز به اتمام رسيده بود.
در حال حاضر تيم شهرداري تبريز با 34 امتياز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و تيم استيل‌آذين با 28 امتياز در مكان آخر ليگ برتر جاي دارد.
شهرداري تبريز پس از بازي مقابل استيل‌آذين در آخرين هفته ليگ برتر ميزبان تيم فولاد خوزستان است.
بازي كه براي شهرداري بسيار سخت‌تر از بازي با استيل‌آذين است. زيرا فولادي‌ها با مجيد جلالي ثابت كرده‌اند كه نتيجه هر بازي براي آنها اهميت داشته حتي اگر در بالا و پايين شدنشان در جدول تاثير نداشته باشد.


نوشته شده در   يکشنبه 18 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode