ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 اسفند 1398     |     کد : 191380

تا شامگاه روز یک شنبه

۲۸ نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شاهد گسترش ویروس کرونا در استان هستیم، گفت: ۲۸ نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شاهد گسترش ویروس کرونا در استان هستیم، گفت: ۲۸ نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی شامگاه امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران اطلاعات و آمار جدیدی از گسترش ویروس کرونا در استان ارائه داد و افزود: از روز گذشته در استان ۱۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از تردد در سطح شهر خودداری کنند، ابراز داشت: همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند.

صومی با اشاره به اینکه دو هفته مهم در استان پیش رو داریم، افزود: متأسفانه تاکنون سه نفر بر اثر ویروس کرونا در استان فوت کرده‌اند و وضعیت دو نفر دیگر نیز نامناسب است.

وی در خصوص دیگر مبتلایان به این ویروس نیز گفت: حال عمومی دیگر مبتلایان در استان خوب بوده و تحت مراقبت هستند.

صومی افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 12 اسفند 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode