ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390     |     کد : 19092

آذربايجان آماده ميزباني از ركابزنان 4 قاره مي‌شود

با اعلام آمادگي 24 تيم مطرح از چهار قاره تا چند روز ديگر تكليف 15 تيم خارجي شركت‌كننده در اين دوره مشخص مي‌شود.

 با اعلام آمادگي 24 تيم مطرح از چهار قاره تا چند روز ديگر تكليف 15 تيم خارجي شركت‌كننده در اين دوره مشخص مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي تربيت‌بدني آذربايجان شرقي، كم كم به آغاز تور دوچرخه‌سواري بين‌المللي آذربايجان نزديك مي‌شويم، توري كه در شرايطي امسال 26 ساله مي‌شود و از حيات ربع قرني مي‌گذرد كه متفاوت‌تر از هر دوره برگزار مي‌شود و تفاوتي كه به واسطه استقبال تيم‌هاي مطرح، افزايش جوايز، تغيير مسيرها و حتي اجرايي شدن تمام كارها در فاصله زيادي تا آغاز تور قابل مشاهده است.
به گفته مدير اجرايي تور بين‌المللي آذربايجان با اعلام آمادگي 24 تيم مطرح از 4 قاره تا چند روز ديگر تكليف 15 تيم خارجي شركت‌كننده در اين دوره مشخص مي‌شود، تيم‌هايي كه در بين‌ آنها چهار تيم حرفه‌اي از اوكراين، ايتاليا، مالزي و آفريقاي جنوبي به چشم مي‌خورد كه در تورهاي حرفه‌اي همچون جيرو ايتاليا، تور دوفرانس و ... پا مي‌زنند و با استقبال چنين تيم‌هايي است كه جايگاه تور بين‌المللي آذربايجان در دنيا و در حاليكه پا در 26 سالگي مي‌گذارد، مشخص مي‌شود.
به طوريكه در ميان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين مسابقات قاره آسيا، تبديل به يك رويداد ورزشي مهم در تقويم آسيايي اتحاديه جهاني دوچرخه‌سواري شده است كه منجر به كسب امتيازات گران‌قيمت براي ركابزنان در جدول رده‌بندي اتحاديه جهاني دوچرخه‌سواري مي‌شود.
با اين شرايط است كه سومين تيم خوشنام تركيه‌اي بدون اينكه منتظر پاسخ مسئولان برگزاري براي حضور در اين رويداد بين‌المللي باشد خود را آماده حضور در ايران كرده است و حاضر نيست پا زدن در اين تور را به هر قيمتي از دست بدهد.
ابراهيم فيروزي مدير اجرايي تور بين‌المللي آذربايجان در اين باره اظهار داشت: سه تيم مطرح از تركيه اعلام آمادگي كرده‌اند كه در نظر داشتيم در نهايت دو تيم از اين كشور حضور يابند، با وجود اين شرايط، تيم سوم تمام كارهاي حضور يعني گرفتن بليت، ويزا و ... را انجام داده كه با اين وجود شرايط در حال بررسي است و ممكن است در خصوص اين تيم استثنا قايل شويم.
وي با اشاره به اينكه شرايط برگزاري تور امسال خيلي بهتر از سال‌هاي قبل است، بيان مي‌كند: در سال‌هاي قبل تا دقيقه 90 نمي‌دانستيم چه تيم‌هايي مي‌آيند حتي ويزاها با ورود تيم‌ها در فرودگاه آماده مي‌شد اما امسال همه كارها با نظم و انضباط خاصي انجام مي‌شود به ‌طوريكه تاكنون ويزاي نصف تيم‌هاي خارجي آمده و بقيه هم كم كم در حال آماده شدن است.
فيروزي تاكيد كرد: شايد هنوز شرايط ايده‌آل نيست اما اينها نشانه اين است كه به ايده‌آل شدن شرايط و حرفه‌اي شدن تور نزديك مي‌شويم.
اما در بيست و ششمين دوره تور بين‌المللي آذربايجان 6 تيم داخلي پتروشيمي تبريز، دانشگاه آزاد، سورن تبريز، وليعصر كرمان، پانا اردبيل و جوانان‌خيز اروميه نيز حضور دارند، تيم‌هايي كه با ركابزنان ايراني خود قصد درو كردن عناوين برتر در كنار ركاب زدن با دوچرخه‌سواران مطرح از چهار قاره را دارند، عناويني كه به واسطه در پيش بودن المپيك 2012 لندن ارزش آن دوچندان شده و هر ركابزني به دنبال جمع كردن امتيازات طلايي تورهاي بين‌المللي است تا با صدرنشيني در قاره خود سهميه‌هاي اين رويداد جهاني را از آن خود كند.
بر اين اساس دوچرخه‌سواران ايراني هم از اين قاعده مستثني نيستند و حتي تيم پتروشيمي تبريز با وجود داشتن ركابزنان خارجي قصد حضور با تركيب كاملاً ايراني را دارد تا امتيازات اين تور توسط ركابزنان كشورمان كه اتفاقاً اكثرشان ملي‌پوش هستند، جمع شود و سهميه‌هاي المپيك مسجل شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode