ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 دي 1398     |     کد : 190606

استاندار آذربایجان شرقی:

مسئولان فرهنگی کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تمامی مسئولان فرهنگی و کتابخوانی انتظار داریم نسبت به معرفی کتاب‌های خوب به مردم اقدام کنند.

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تمامی مسئولان فرهنگی و کتابخوانی انتظار داریم نسبت به معرفی کتاب‌های خوب به مردم اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بررسی مسائل و مشکلات چند کتابخانه عمومی در تبریز و سایر شهرستان‌های استان گفت: تمامی مسئولان باید نسبت به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به پایین بودن اعضای کتابخانه های عمومی استان گفت: طبق آمار ارائه شده، میزان مراجعات مردم به این نهادها نیز چندان جالب نبوده که مدیران مراکز باید برنامه‌ای برای افزایش این آمار داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اقدام سازمان‌ها و نهادهای مختلف در معرفی کتاب‌های خوب به مردم گفت: هر قشری از مردم، علاقمند به مطالعه کتاب در موضوعی خاص هستند که نهادهای فرهنگی و متولی حوزه فرهنگ و کتاب باید نسبت به معرفی کتاب‌های خوب به مخاطبان خود اقدام کنند.

پورمحمدی کتاب و کتابخوانی را جزو ضروریات زندگی هر انسانی دانست و گفت: تقویت بنیه‌های فرهنگی جامعه اهمیت ویژه ای دارد که توجه ویژه به این مسائل فرهنگی باعث تسریع در کارهای عمرانی و زیرساختی شده و مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند.

تاکید بر جلب مشارکت خیران در احداث کتابخانه

وی با تاکید بر جلب مشارکت خیران در احداث کتابخانه در سطح استان گفت: از تمامی خیران عزیز استان می‌خواهیم در زمینه احداث کتابخانه ورود یافته و زمینه ساز گسترش فرهنگ کتابخوانی شوند که مسئولان نیز باید زمینه را برای جلب مشارکت این افراد فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت راه اندازی کتابخانه های دیجیتالی نیز گفت: این کتاب‌ها می‌تواند مورد اقبال عموم جامعه و به خصوص جوانان قرار گیرد.

تولید کتاب‌های دیجیتالی ‏علاوه بر کتاب‌های چاپی

وی ادامه داد: درست است که هیچ جایگزینی برای کتاب وجود ندارد ولی نیاز امروز جامعه ایجاب می‌کند که علاوه بر کتاب‌های چاپی، کتاب‌های دیجیتالی نیز تولید شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode