ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 دي 1398     |     کد : 190593

در آئین بزرگداشت روز پرستار ‏عنوان شد؛

تبریز مهد پرورش علم پزشکی/ ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی پرستاران

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی پرستاران توسط مسئولان مربوطه تاکید و از تبریز به عنوان مهد پرورش علم پزشکی یاد کرد.‏

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی پرستاران توسط مسئولان مربوطه تاکید و از تبریز به عنوان مهد پرورش علم پزشکی یاد کرد.‏

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت روز پرستار امروز در تبریز برگزار شده و طی آن از پرستاران نمونه استان نیز قدردانی شد.‏

استاندار آذربایجان شرقی در این آئین، پرستاری را مصداق بارز عشق، ایثار، نوع دوستی و محبت دانست و گفت: اهمیت شغل پرستاری اگر بیشتر از پزشکی نباشد، کمتر هم نیست چرا که بدون تلاش پرستاران عزیز، زحمات ‏پزشکان منجر به نتیجه مطلوب و مورد انتظار نمی‌شود.‏

وی ادامه داد: مطمئنیم که بهداشت و سلامت جامعه در دستان افراد امین و دلسوزی قرار دارد که عمر خود را در این راه گذاشته‌اند.

پورمحمدی با بیان این که حضرت زینب (س) بهترین الگو برای پرستاران است، گفت: نجات جان انسان‌ها اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه است که در اهمیت شغل پرستاری همین بس که حضرت زینب (س) به عنوان بهترین و دلسوزترین پرستار تاریخ، الگوی تمامی فعالان این حوزه می‌باشد.

تاریخ درخشان طب و پرستاری در دیار آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ درخشان طب و پرستاری در دیار آذربایجان گفت: از تبریز و آذربایجان به عنوان مهد رشد و پرورش علم پزشکی یاد می‌شود و این شهر، اولین شهر کشور بوده که واکسیناسیون در آن انجام شده است؛ همچنین مراکز علمی چون ربع رشیدی تبریز در ۷۰۰ سال قبل، دانشمندان تراز اول جهانی را پرورش داده است.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از تاریخ علم پزشکی متعلق به ایران است هر چند متأسفانه برخی بی‌مبالاتی‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث شده که کشورهای دیگر بسیاری از دانشمندان ما را برای خودشان مصادره کنند.

پورمحمدی با تاکید بر رفع مشکلات معیشتی و رفاهی پرستاران گفت: طبق آمار ۹ هزار پرستار در استان فعالیت می‌کنند که باید برای بهبود وضع معیشت و رفاه این افراد چاره‌ای اندیشیده شود چرا که در حال حاضر این افراد نسبت به تلاش و فعالیت خود از رفاه و حقوق کمتری برخوردار هستند.

کمبود نیروی انسانی، پرستاران را تحت فشار قرار داده است

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که کمبود نیرو باعث شده تا پرستاران تحت فشار شیفت‌های سنگینی قرار بگیرند، گفت: هر ساله مشکل کمبود نیروی پرستار مطرح می‌شود اما تصمیم جدی برای حل این معضل اتخاذ نمی‌شود.

محمد ارشدی با بیان این‌که تیم پرستاری استان در شرایط مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: تکریم و گرامی داشت پرستاران یکی از مهمترین دغدغه‌های این قشر است؛ برخی مشکلات پرستاران با تفاهم حل می‌شود اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باعث کدورت و آزردگی خاطر پرستاران شده است.

ارشدی با بیان این‌که پرداخت‌های پرسنلی روز به روز در حال کاهش است، اظهار کرد: پرستاران فقط به دنبال حق و حقوق خود بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 11 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode