ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 آذر 1398     |     کد : 190454

همگان در قبال اصلاح جامعه اسلامی مسئولیت دارند

حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: همگان در قبال اصلاح جامعه اسلامی مسئولیت دارند و مطالبات هر فرد نسبت به دغدغه‌های اجتماعی باید متناسب با انجام وظایف فردی نسبت به آن بوده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: همگان در قبال اصلاح جامعه اسلامی مسئولیت دارند و مطالبات هر فرد نسبت به دغدغه‌های اجتماعی باید متناسب با انجام وظایف فردی نسبت به آن بوده باشد.

وی تصریح کرد: رسیدن به کمال و قرب الهی به‌صورت اجتماعی امکان پذیر است و باید همگان برای رسیدن به عدالت تلاش کنند.

خطیب جمعه سردرود با گرامیداشت دومین سالگرد اقامه نماز جمعه سردرود با تقدیر از دست‌اندرکاران این فریضه الهی افزود: امام جمعه به عنوان مسئول فرهنگ عمومی باید پیشگام در مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

جلیلی تصریح کرد: تعیین و ساماندهی هیئت امنای مساجد، توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بانوان با تاسیس هیئت بانوان حضرت فاطمه زهرا(س) سردرود و استقرار روحانی در قالب مساجد سردرود را از برنامه‌های شاخص نهاد امام جمعه شهر سردرود دانست و ضمن تشکر از استقبال مساجد برای استقرار روحانی در مساجد افزود: مفاهیم ناب اسلامی صرفا توسط روحانی انتقال می‌یابد و مسائل دینی ضرورتا باید توسط روحانی در مساجد عرضه گردد.

وی ساماندهی مراکز قرآنی و ساماندهی مراکز نیکوکاری را از برنامه‌های آتی این نهاد دانست.

خطیب جمعه سردرود بصیرت افزایی را ماموریت مهم نماز جمعه دانست و از تدبیر نماینده ولی فقیه در استان برای استقرار نماز جمعه در سردرود تقدیر کرد.

امام جمعه سردرود با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و پیام رهبر معظم انقلاب به این نشست، نماز را عامل بازدارنده انحرافات دانست و طهارت بخشی به روح و جان انسان را از برکات نماز برشمرد.

جلیلی آرامش فکری و روانی در میان دغدغه‌های بی‌شمار زندگی انسان را از آثار نماز دانست و همچنین نماز را عامل نظم و پایه تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست.

وی مساجد را بستر اصلی برای اقامه نماز دانست و بر لزوم توجه بیشتر به جوانان در مساجد تاکید کرد.


نوشته شده در   شنبه 30 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode