ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 آذر 1398     |     کد : 190430

استاندار آذربایجان شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت توسعه جامعه است

استاندار آذربایجان شرقی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها را لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: این موضوع در وهله اول باید در مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه محقق شده و سپس به جامعه تسری یابد.

ایسنا/آذربایجان شرقی -استاندار آذربایجان شرقی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها را لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: این موضوع در وهله اول باید در مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه محقق شده و سپس به جامعه تسری یابد.

محمدرضا پورمحمدی در دومین نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای تکمیل ادبیات نظری وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده است.

وی با اشاره به نظریه سیستمی در روند توسعه، گفت: بر اساس این نظریه، توسعه جامعه یا هر پدیده دیگری، وابسته به هماهنگی تمام اجزای آن پدیده بوده و تنها در این صورت، یک سیستم می‌تواند کارآمدی و کارایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین مصداق کارکرد سیستمی، وجود انسان است، افزود: کارکرد صحیح انسان در گرو عملکرد صحیح مغز به عنوان مرکز کنترل بدن و هماهنگی نیمکره‌های راست و چپ آن است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر جامعه را به وجود انسان تشبیه کنیم، حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند و این دو، در تعامل و هماهنگی با یکدیگر است که خواهند توانست جامعه را راهنمایی و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، از مرحله تفاهم نظری عبور کرده‌ایم، افزود: با وحدت، صمیمیت و همدلی ایجاد شده طی 20 سال اخیر، به یک روش‌شناسی در این زمینه دست یافته‌ایم و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از موثرترین سازوکارهای آن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، گفت: در این شرایط حساس باید مدام بر روی وحدت تاکید کنیم.

پورمحمدی با انتقاد از اظهارنظرها یا اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت و همدلی در کشور می‌شود، گفت: امروز، آذربایجان شرقی در سایه وحدت، همدلی و هماهنگی مسئولان و همراهی مردم، از شرایط و حوادث سخت به سلامت عبور کرده و نباید اجازه دهیم این وحدت و همدلی کمرنگ شود.

وی افزود: در زلزله اخیر شهرستان‌های میانه و سراب، مدل بدیعی از مدیریت بحران در استان شکل گرفته و طی مدت کوتاهی که از این حادثه می‌گذرد، بازسازی و بحث اسکان دائم زلزله‌زدگان آغاز شده و این گام‌های مثبت درنتیجه وحدت و همدلی بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: در قضایای مربوط به اعتراض‌های مردمی نیز دشمنان خواب‌های زیادی برای تبریز و آذربایجان دیده بودند، اما باز هم در سایه وحدت و همدلی، شاهد اتفاق ناگواری در تبریز نبودیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode