ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 آذر 1398     |     کد : 190248

بنابه گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا؛

کارشکنی در روند استیضاح؛ ترامپ شاهدان را تهدید می کند

گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از «پویش بی سابقه ترامپ و دولت وی با هدف کارشکنی در روند تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا» پرده برمی دارد.

گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از «پویش بی سابقه ترامپ و دولت وی با هدف کارشکنی در روند تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا» پرده برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش جدید خود به «تلاش چند ماهه» رئیس جمهور این کشور و سوء استفاده وی از قدرت و اختیاراتش برای «جلب و تشجیع مداخله خارجی به نفع خود در انتخابات [ریاست جمهوری] ۲۰۲۰ آمریکا» پرداخت.

این گزارش که سه شنبه بعدازظهر به وقت محلی در آمریکا منتشر شد، به طور مفصل شرح می دهد که ترامپ و دولت وی «پویشی بی سابقه از اقدامهای کارشکنانه» را با هدف جلوگیری از انتشار شواهد و مدارک مرتبط به پرونده استیضاح خود به راه انداخته اند.

در خلاصه اجرایی این گزارش آمده است: «دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که تلاش می کند بطور کامل مانع از روند تحقیقات برای استیضاح خود شود».

در ادامه این خلاصه اجرایی آمده است: «حتی رئیس جمهور ریچارد نیکسون- که با خودداری از ارائه شواهد و مدارک لازم در فعالیت کنگره اختلال ایجاد می کرد - صلاحیت و مرجعیت کنگره را برای انجام تحقیق در خصوص استیضاح خود پذیرفت».

این گزارش در توضیح «پویش ارعاب و تهدید» رئیس جمهور کنونی آمریکا می نویسد که ترامپ «آشکارا در مورد احتمال مقابله به مثل» صحبت کرده و به شاهدان احتمالی نیز [بطور لفظی] حمله کرده است.

گفتنی است که ماه گذشته، «ماریا یووانوویچ» فرستاده پیشین دولت آمریکا در اوکراین شهادت داد که ترامپ وی را به «اقدام تلافی جویانه» تهدید کرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode