ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 مهر 1398     |     کد : 189680

نتیجه تحقیق یک محقق ایرانی؛

تلویزیون های هوشمند اطلاعات کاربران را رصد می کنند

تحقیقاتی که با همکاری یک محقق ایرانی انجام شده، حاکی از آن است که تلویزیون های هوشمند اطلاعات کاربران خود را ردیابی می کنند.

تحقیقاتی که با همکاری یک محقق ایرانی انجام شده، حاکی از آن است که تلویزیون های هوشمند اطلاعات کاربران خود را ردیابی می کنند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، تلویزیون های هوشمند را باید به فهرست لوازم خانگی اضافه کرد که کاربران را رصد می کنند. در همین راستا تحقیق آرویند نارایان استادیار علم رایانشی در پرینستون و هومن مهاجری مقدم محقق ایرانی همین دانشگاه نشان می دهد تلویزیون های متصل به اینترنت اطلاعات کابران را ردیابی می کنند.

تلویزیون های متصل به اینترنت به افراد اجازه می دهند برنامه شبکه های نتفلیکس و هولو را تماشا کنند.

نارایانان استادیار علوم رایانشی در پرینستون در این باره می گوید: اگر کاربران از دستگاههایی مانند Rokuو آمازون فایرتیوی استفاده می کنند، انبوهی از شرکت ها می توانند اطلاعات دقیقی از برنامه های تلویزیونی که فرد تماشا می کند را در اختیار داشته باشند.  این در حالی است که نظارت اندکی بر فعالیت های آنان وجود دارد و اطلاع رسانی در این باره مانند آنکه اطلاعات به کجا فروخته می شوند نیز کافی نیست.

البته فروش اطلاعات یکی از دلایلی است که به کاهش قیمت نوع تلویزیون ها منجر شده است. اکنون دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه می شود.  به طور فنی بیشتر افراد با فروش اطلاعات موافقت می کنند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند. اما بسیاری از آنها نمی دانند دقیقا چه اتفاقی می افتد.

درهمین راستا نارایان و مهاجری مقدم یک بات ابداع کردند که به طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاه های Roku و آمازون فایرتی وی نصب می کرد. این بات با تماشای ویدئو و مرور کانال ها رفتار انسان را تقلید می کرد. در مرحله بعد بات به محض رصد یک آگهی تبلیغاتی، اطلاعات جمع آوری شده مربوط به آن را رصد می کرد.

 برخی از این اطلاعات مانند نوع دستگاه ، شهر و کشور  فقط مربوط به یک کاربر نیست. اما اطلاعات دیگر مانند شماره سریال دستگاه، شبکه وای فای و آی دی تبلیغاتی برای رصد و ردیابی تک تک کاربران کافی بود.

 مهاجری مقدم در این باره می گوید: این اطلاعات تصویری کامل از هویت کاربران در اختیار شرکت ها می گذارد. او اشاره می کند برخی کانال ها حتی آدرس ایمیل های رمزگذاری نشده و عنوان ویدئو را ثبت و برای شرکت ها ارسال می کنند.

 در کل این تحقیق نشان داد ۶۹ درصد کانال های Rokuو ۸۹ درصد کانال های آمازون فایر تی وی اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند.

شیوا سعیدی قوی اندام

 


نوشته شده در   سه شنبه 23 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode