ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1390     |     کد : 18965

گرجستان در معادن و فلزات رنگي آذربايجان شرقي سرمايه‌گذاري مي‌كند

نماينده مجلس گرجستان گفت: موضوع معدن و فلزات رنگي حوزه مورد علاقه ما براي سرمايه‌گذاري در آذربايجان شرقي است.

 نماينده مجلس گرجستان گفت: موضوع معدن و فلزات رنگي حوزه مورد علاقه ما براي سرمايه‌گذاري در آذربايجان شرقي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، كوبا تاكوپيا در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر تعميق روابط با آذربايجان شرقي اظهار داشت: ايران يكي از بهترين نقاط دنيا براي سرمايه‌گذاري است و بستر مناسبي كه در اين كشور وجود دارد راه را براي فعاليت‌هاي اقتصادي به ويژه در بخش معدن باز مي‌‌كند.
وي افزود: در حال حاضر شريكان تجاري ما در ايران هيچ مشكلي ندارند و كار خود را با آرامش ادامه مي‌دهند.
تاكوپيا با اشاره به بازديد هيئت گرجستاني از معدن مس سونگون و ابراز رضايت از اين بازديد، ايران را كشوري غني از نظر معدني عنوان كرد و گفت: معدن مس سونگون يك معدن مدرن و با تجهيزات روز دنياست و مديريت بسيار توانمندي دارد.
وي با بيان اينكه بخش معدن گرجستان دانش فني اكتشاف و استخراج معادن را دارند، اظهار داشت: موضوع معدن و فلزات رنگي حوزه مورد علاقه ما براي سرمايه‌گذاري در آذربايجان شرقي است؛ با اين حال سرمايه‌گذاري ما محدود به اين بخش نبوده و ظرفيت‌هاي ديگر اين استان را هم بررسي خواهيم كرد.
نماينده مجلس گرجستان با ابراز اميدواري نسبت به استمرار همكاري با ايران، آمادگي سرمايه‌گذاران گرجستاني را براي مشاركت در خصوصي سازي صنايع و معادن كشورمان اعلام كرد.
وي با قدرداني از ميزباني استان آذربايجان شرقي از هيئت گرجستاني، لغو رواديد رفت و آمد بين ايران و گرجستان را اقدامي مثبت در توسعه روابط دو كشور عنوان كرد و افزود: ايجاد پرواز مستقيم تبريز ـ تفليس قدم بعدي در اين راه است و با تفاهم نامه‌اي كه امروز رئيس شركت هواپيمايي ملي گرجستان با مسئولان فرودگاه تبريز امضا مي‌كند، اين موضوع عملي مي‌شود.
هيئتي اقتصادي از گرجستان به منظور بازديد از ظرفيت ها و امكانات صنعتي و معدني آذربايجان شرقي به تبريز سفر كرده است كه مسئوليت اين هيئت را نوگاپيا نماينده مجلس گرجستان بر عهده دارد.
وي همچنين سهامدار يك شركت معدني در گرجستان است كه در زمينه اكتشاف معادن در كشورهاي روسيه، ارمنستان و گرجستان فعاليت مي‌كند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode