ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1398     |     کد : 189414

مدلهای رایانه ای نشان داد؛

سیاره زهره قبلا قابل سکونت بوده است

مدل های جدید رایانه ای ناسا نشان می دهد که سیاره زهره تا نزدیک به ۷۰۰ میلیون سال قبل سیاره ای قابل سکونت بوده و آب به شکل مایع در آن وجود داشته است.

مدل های جدید رایانه ای ناسا نشان می دهد که سیاره زهره تا نزدیک به ۷۰۰ میلیون سال قبل سیاره ای قابل سکونت بوده و آب به شکل مایع در آن وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یافته های موسسه علوم فضایی گدارد وابسته به ناسا نشان می دهد که سیاره زهره بین دو تا سه میلیارد سال قبل از دمایی مناسب برخوردار بوده و لذا آب به شکل مایع در سطح آن موجود بوده است.

سیاره زهره امروزه یک جهنم واقعی است و ۹۶.۵ درصد از جو آن را دی اکسیدکربن تشکیل داده است. همچنین بارش اسید سولفوریک بر سطح این سیاره باعث شده تا دمای سیاره زهره به ۴۶۲ درجه سانتیگراد برسد که برای ذوب شدن سرب کافی است.

اما تحقیقاتی که به تازگی در مورد سیاره زهره به عمل آمده نشان می دهد طی دو تا سه میلیارد سال قبل اقیانوسی به عمق حداکثر ۳۱۰ متر در سطح آن وجود داشته است. البته در بیشتر مناطق عمق اقیانوس مذکور از ده متر فراتر نمی رفته است.

مدل سازی سه بعدی شرایط زهره از ۴.۲ میلیارد سال قبل تا ۷۱۵ میلیون سال قبل نشان می دهد دمای این سیاره در بازه زمانی سه تا دو میلیارد سال قبل بین ۲۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد بوده، ولی احتمالا با افزایش فعالیت آتشفشان های زهره، در بازه زمانی ۷۱۵ تا ۷۰۰ میلیون سال قبل مقدار زیادی گاز دی اکسیدکربن در جو زهره آزاد می شود که عدم امکان جذب آن باعث آغشته شدن جو زهره به مقدار زیادی گاز گلخانه ای و افزایش دمای زهره و در نهایت ناممکن شدن حیات بر روی سطح سیاره مذکور می شود.

البته هنوز در مورد ماهیت دقیق رویدادهایی که موجب افزایش شدید دی اکسیدکربن در جوه زهره شد، اطلاعی در دست نیست و مشخص نشده عامل اصلی این واقعه وقوع یک یا چند آتشفشان بوده یا رویدادهای دیگر در سیاره مذکور رخ داده است.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 2 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode