ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 شهريور 1398     |     کد : 189141

با شناورسازی ساعت کاری موافقید یا خیر؟ با کاهش ساعت کاری چه؟

در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛

در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛ تصمیم ویژه‌ای که هدف از آن کاهش ترافیک شدید صبح و ظهر در شهر است که به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رخ خواهد می‌دهد. تدبیری که معنای سرراست و ساده آن، اجازه دادن به کارمندان برای حضور دیرتر در محل کار برای رساندن دانش آموزان به مدارس و فرار از ترافیک شدید و جبران آن در ادامه روز کاری است.

این تدبیر البته برای سومین سال است در دستور کار قرار گرفته و تجربه آن در دو سال گذشته، مثبت ارزیابی شده است. ایده‌ای که برگرفته از ایده‌ای نوین در جهان است که به مدیران کسب و کار‌های مختلف و سازمان‌ها تأکید می‌کند در صورت شناور کردن ساعت کاری پرسنلشان، بهره وری در مجموعه هایشان افزایش خواهد یافت.

به این ملاحظه، ضرورت بازنگری در میزان ساعت کاری موظف کارمندان را هم باید افزود که در برخی کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته و موجب شده از ساعت کاری و حتی روز‌های کاری موظف کارمندان کاسته شده و به تعطیلات ایشان افزوده شود. با این دورنما که این دست اقدامات افزایش بهره وری و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد آورد و مزایای دیگری نیز دارد.

جالب آنکه به تازگی مجلس شورای اسلامی، طرح تسری تعطیلی پنجشنبه‌های تهران به سراسر کشور را در دستور کار قرار داده بود که به نوعی، هدف یاد شده را دنبال می‌کرد؛ طرحی که البته راه به جایی نبرد، ولی بعید نیست در آینده به شکلی دیگر در دستور کار قرار گیرد، به ویژه اگر بدانیم چند روز پیش، رئیس سازمان ملی بهره‌وری تأکید کرده «ساعت کاری در ایران در قیاس با بازدهی موجود بالاست و لازم است ساختار ساعت کاری در کشور بازنگری شود.»
تابناک


نوشته شده در   دوشنبه 11 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode