ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1398     |     کد : 188084

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم مظلوم فلسطین تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم مظلوم فلسطین تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم مظلوم فلسطین تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست و این روز احیای امت اسلامی و روز هشدار به تمام ابر قدرت‌ها است.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: ریشه مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مظلومین در اصول و مبانی و متعالی اسلام است.

وی گفت: به دنبال پیام تاریخی امام در سال ۵۸ برای اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، مردم بسیج شدند و آرمان رهایی فلسطین را آرمان همگانی کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق معامله غرب قرار است دولت جدید فلسطین در نوار غزه تشکیل شود که فلسطین حق ندارد سلاح داشته باشد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد.

وی گفت: در طرح جدید آوارگان فلسطین حق برگشتن ندارند. در شرایط کنونی امید مردم فلسطین جنبش‌های اعتراضی است.

آل هاشم ابراز داشت: با اعلام روز قدس توسط امام (ره)، مردم فلسطین جانی دوباره گرفتند. روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شود.

وی گفت: اهمیت روز قدس در این است که امروز دولت‌های ظالم و ستمگر منطقه تنبیه می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز امید مردم فلسطین به جنبش های اعتراضی سراسر دنیاست.

آل هاشم اظهار داشت: در سالهای اخیر روز قدس موجب محدود شدن اسرائیل شد اما سکوت و همکاری کشورهای مرتجع عرب موجب پر رویی رژیم صهیونیستی شده است.

وی گفت: در شرایط فعلی اگر افکارعمومی جهان در کنار مردم فلسطین و موشک های این مردم قرار گیرد موجب زوال و نابودی این طرح خواهد شد.

وی همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: امام حق را زمانی فریاد میزد که میدانست خطر وجود دارد. امام از سخن معصوم که فرموده بود حق سنگین است اما گواراست، در برابر ظلم ایستاد و حق مردم را ستاند. امام در مقابل تحجرگرایان ایستاد.

امام جمعه تبریز سپس گفت: اگر امروز میبینیم که شعارهای انقلاب از گوشه و کنار شنیده می‌شود نشات گرفته از الگوسازی آرمانها برای دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز تنها کشوری است که سخن حق میگوید و از کسی واهمه ندارد.

آل هاشم سپس افزود: آنهایی که می گویند جوانان کشور از دست رفته اند می آمدند و ناله های همین جوانان را در احیای شب های قدر می دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به مسئولان محیط زیست پیرامون پالایشگاه تبریز و کاوه سودا نیز هشدار داد و گفت: حرف و حدیث هایی در خصوص پالایشگاه تبریز، کاوه سودای مراغه و دیگر واحدهای صنعتی مطرح می شود. از مسئولین مربوطه میخواهم برای تنویر افکار عمومی توضیحات لازم را ارائه کنند.

وی گفت: تریبون نمازجمعه در اختیار مسئولان محیط زیست است تا با توضیحات خود شک و شبهات ایجاد شده را رفع کنند.

وی گفت: حیات آیت‌الله خامنه‌ای پس از حادثه تروریستی از عنایات خدا بود تا ایشان به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شوند.

وی گفت: ایشان با تدابیر هوشمندانه، چندین فتنه را از سر مردم ایران رفع کرده‌اند.

وی گفت: قیام ۱۵ خرداد موجب شکل گیری اندیشه‌ی اولیه‌ی تشکیل حکومت اسلامی و همچنین حذف تفکرات غیر اسلامی از انقلاب اسلامی است.

وی به سخنان رهبر انقلاب در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: برکات حضور مدیران جوان در مدیریت کشور امری بدیهی است.

وی با برشمردن حرکت عمومی انقلاب به راهکارهای عملی حضور جوانان در عرصه های مدیریت پرداخت و گفت: اهمیت و حضور جوانگرایی بر همگان واضح است. اگر جوانان بتوانند وارد عرصه های مدیریتی شوند تغییرات بزرگی در عرصه ها شاهد خواهیم بود.

آل هاشم برای شهادت نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: امام جمعه مظلوم کازرون را در مقابل منزلش به شهادت رساندند. اگر می خواهید ما را با این حوادث بترسانید و ائمه جمعه را از راه خود باز بدارید، بدانید که ما را اگر با چاقو بکشید و حتی تکه تکه هم کنید، خودمان را فدای اسلام و انقلاب خواهیم کرد.


 


نوشته شده در   جمعه 10 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode