ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 ارديبهشت 1398     |     کد : 187905

آمریکا خبر ندارد قدرتش به اندازه صدای عربده‌اش نیست/ مدیران تنها نباید از پشت میز نظاره‌گر مشکلات باشند

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا صدای عربده خود را بلند کرده و فقط تهدید می‌کند ولی خبر ندارد که قدرتش به اندازه صدای عربده‌اش نیست.

 امام جمعه تبریز گفت: آمریکا صدای عربده خود را بلند کرده و فقط تهدید می‌کند ولی خبر ندارد که قدرتش به اندازه صدای عربده‌اش نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایشان مقاومت را تنها گزینه قطعی ایران در مواجه با دشمن می‌دانند و معتقدند که اصلی‌ترین ابزار دشمن ایجاد هیاهو و تهدید است تا به تبع آن مردم را دچار هراس کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به صورت تصاعدی بر شدت عربده‌های خود می‌افزاید ولی توجهی ندارند که این عربده‌ها اثری ندارد، افزود:  آمریکا صدای عربده خود را بلند کرده و فقط  تهدید می‌کند ولی خبر ندارد که قدرتش به اندازه صدای عربده‌اش نیست.  

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آمریکا برخلاف ادعای برخی‌ که آن را پرهیبت و پرقدرت می‌بینند، از ضعف‌های داخلی رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: البته رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم مذاکره تاکید دارند که موضوع مذاکره با آمریکا سم بوده و مذاکره با دولت فعلی آمریکا یک سم مضاعف می‌باشد.

آل‌هاشم، با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا مذاکره با آمریکا سم است، توضیح داد: طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب بی‌ثمر بودن مذاکره برای ملت ایران، نیت پلید آمریکا از مذاکره، غیرقابل اعتماد بودن مذاکره‌، ماموریت آمریکا از بابت خدمت رژیم صهیونیستی، محاسبات غلط آمریکا از دولت ایران، حماقت دولت فعلی آمریکا از جمله دلایل اصلی سم بودن مذاکره است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با تهدیدات وظایفی برای دولت تعیین کرده است، تصریح کرد: لزوم جدی‌تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی جهت مقابله با مشکلات اقتصادی و در دستور کار قرار دادن جدی حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم از وظایفی است که رهبری به آنها تاکید کرده‌اند.  

وی ادامه داد: درمان بیماری‌های اقتصادی کشور، اصلاح ساختاری بودجه کشوری، اصلاح نظام بانکی، مدیریت شجاعانه و امیدوارانه و جهادی همراه با اشراف میدانی بر مشکلات از دیگر وظایفی است که رهبر معظم انقلاب برای دولتمردان تعیین کرده‌اند.

آل‌هاشم تاکید کرد: مدیران باید اشرافیت به مشکلات داشته باشند نه اینکه از پشت میز و دور تنها نظارگر باشند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه عدم انفعال در برابردشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی کشور، برخورد قاطع با قاچاق و دلالی‌ها و برخورد با خریدهای خیانتی ارزاق عمومی و احتکار همچنین حمایت دولتی از تولیدکنندگان را از دیگر وظایف جدی دولت برشمرد.

وی با بیان اینکه رفع موانع رونق تولید به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات است، افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به سه قوا، اعتماد به جوانان به عنوان راه اصلی مشکلات کشور و رفع نیاز واحدهای تولیدی تعطیل شده، تلاش و برنامه‌ریزی بی‌وقفه برای خودکفایی در زمینه کشاورزی، سهولت کسب و کار به عنوان دستور کار عمومی قوا، اولویت بخشی به بخش کشاورزی، استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور، رونق بخشیدن به تولید و راه‌اندازی کارخانه، مسکن‌سازی به عنوان رشته کارآفرین، مقاوم‌سازی اقتصاد برای اصلاح امور نیز از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب از سه قوه است.

وی یادآور شد: البته رهبر فرزانه انقلاب در آخرین تذکر به قوای سه‌گانه تاکید کردند که نباید چشم به خارج دوخت.

آل‌هاشم، خرید محصولات داخلی و استمرار حمایت از کالای ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم به هنگام خرید، از کالای ایرانی خرید کرده و به تولید ایرانی توجه جدی داشته باشند.

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب همچنین در جلسه با کارگزاران و مسوولان تاکید جدی به پرهیز از اسراف داشته و فرمودند که به هیچ‌وجه اسراف نکنید در حالیکه متاسفانه در تمام امور زندگی اسراف از جمله در رفتار، حرکات، مهمانی، اداره و سازمان اسراف مشاهده می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب می‌باشد، تصریح کرد: به شایعات توجه نکنید چراکه هر روز یک شایعه در ارتباط با آغاز جنگ می‌شنویم.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری فرمودند، جنگی اتفاق نخواهد افتاد و جنگی شروع نخواهد شد چراکه نه ما آغازگر جنگیم و نه این جنگ به نفع دولت آمریکاست.  

آل هاشم همچنین به بخش دیگر فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص دوری از زیاده‌روی در خرید اشاره کرد و گفت: یک روز شایعه می‌شود که فلان چیز گران می‌شود و بلافاصله مردم به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ریخته و خرید دو سال را می‌کنند و یا اعلام می‌شود که بنزین گران می‌شود که پمب‌بنزین‌های شهر پر می‌شود در حالیکه یک دفعه پر شدن باک چه سودی خواهد داشت؟

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید کمک به رونق تولید کرد که یک وظیفه همگانی است، گفت: از همین تریبون اعلام می‌کنیم که رهبرا، مردم آذربابجان همچنان تا آخرین قطره خون در راه اجرایی کردن منویات در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به رویدادهای هفته گذشته اشاره کرده و گفت: یکی از این رویدادها  انفجار ۴ کشتی تجاری نزدیک بنادر امارات بود که طبق اعلام وزارت خارجه این کشور،  انفجار در آب‌های منطقه رخ داده و ۴ کشتی مورد هدف قرار گرفت.

آل‌هاشم ادامه داد: این بنادر مورد حمله از جایگاه ویژه‌ای برای اماراتی‌ها برخوردار بود چراکه روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفتی از این بنادر صادر می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: این انفجار‌ها توسط افرادی صورت گرفت که می‌خواهند امنیت و ثبات منطقه را خدشه‌دار کنند و برخی از دشمنان ایران تلاش دارند تا موضوع جنگ بین ایران و آمریکا را مطرح کرده و وانمود کنند که جنگی در پیش است.

وی رویداد دیگر هفته گذشته را عملیات بزرگ پهبادی یمن به تاسیسات مهم عربستان سعودی برشمرد و  گفت: حمله ۷ فروند پهباد یمن علیه تاسیسات مهم و حیاتی عربستان حمله کردند که طبق نظریه بسیاری از منابع خبری این عملیات،  یک عملیات بزرگ بود که در واکنش به تجاوز سعودی به یمن در جنگ ائتلاف نظام  به سرکرده عربستان بود که الان وارد پنجمین سال خود شده است.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: نیروهای مردمی یمن با این اقدام علیه تاسیسات عربستان نشان دادند که اگر جنگ میان ایران و امریکا وقوع یابد  هیچ جایی در منطقه خلیج فارس آرام نمی‌شود و شعله‌های این جنگ آتش افروز می‌شود.

وی متذکر شد: ایران تنها نیست و تجربه چهل ساله و تجربه چند سال ایستادگی در جنگ ائتلاف سعودی نشان می‌دهد که راهی جز مقاومت برای مردم یمن نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: ما تجاوزات ائتلاف علیه یمن را محکوم کرده و خواستار رسیدگی جدی محاکم بین‌المللی به تجاوزات سعودی علیه یمن هستیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به توطئه‌ هفته پیش مبنی بر القای جنگ در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن جو نگرانی و ترس را در کشور ایجاد کردند در حالیکه هیچ دلیل و بهانه توجیهی برای حمله امریکا و آغاز جنگ نیست.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که توانمندی  موشکی ایران دفاعی بوده و رویکرد تهاجمی ندارد ولی در مقابل نیز اجازه تجاوز به هیچ کشوری را هم نمی‌دهد.  

امام جمعه تبریز اذعان داشت: آمریکا در موقعیتی نیست که جنگ دیگری در منطقه را مدیریت کند چراکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی آمریکا به ورود جنگ را نمی‌دهد.

وی به  توانمندی آمادگی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد اشاره قرار داد و گفت:  نیروهای مسلح با دارا بودن تجربیات در سطح عالی مقتدر بوده و هیچگاه اجازه حمله به دشمن را نمی‌دهند.

آل‌هاشم متذکر شد: آسیب‌پذیری دشمن در سطح منطقه و مطرح کردن حضور ناوهای جنگی در  فلان منطقه نشان از ضعف است چراکه دیگر  حمله کننده نمی‌گوید که حمله می‌کند و این یعنی آنها می‌خواهند  چشم ترسانده و هیاهو و نگرانی ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنابه فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، جنگ فعلی یک جنگ اراده است، توضیح داد: الحمدالله اراده ما قوی بوده و به حول قوه الهی آمریکا را شکست خواهیم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته جاری، گفت: روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات از جمله روزهای مهمی است و مدیران باید از افراد چاپلوس دوری کرده و افراد شایسته را انتخاب کنند چراکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بوده و زحمات زیادی می‌کشند.

وی در ادامه به روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی به عنوان فرهنگ گذشته بوده و مسئولیت انتقال را دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز روز جهانی فشار خون را مورد اشاره قرار داد و گفت: فشار خوت و دیابت از جمله امراض خاموش است و در یک لحظه خود را نشان می‌دهد.

وی همچنین به روز اهدای عضو اهدای زندگی اشاره کرد و گفت: طبق موازین شرعی فردی که به علت بیماری در حال مرگ است می‌توان از طریق افراد مرگ مغزی آنها را نجات داد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: امیدواریم جشن گلریزان فرصتی شود تا فقرا و محرومان و زندانیان بی‌گناه فراموش نشود و با ستاد دیه همکاری لازم صورت گیرد.

وی ولادت امام حسن(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: این امام والا بیشترین شباهت با پیامبر اکرم(ص) را دارد و همانند ایشان بود و خصوصیاتی  از جمله یتیم نوازی، حُسن خلق، سیرت، صیادت و عبودیت همانند رسول اکرم(ص) بود.

وی با درود به روح آیت‌الله ملکوتی برای اختصاص محلی برای احداث مصلای امام خمینی(ره) و قدردانی از زحمات آیت‌الله شبستری در تکمیل آن، خاطرنشان کرد: امروز فاز دوم مصلای امام خمینی‌(ره) حین

برپایی نماز جمعه و بدون هیچ مراسم و تشریفاتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: مصلای حضرت امام رحمت‌الله تبریز جزو مصلاهای بی‌نظیر در سطح کشور است که دارای بخش‌های مختلف قرائت‌خانه، سالن اجتماعات، صحن، کتابخانه و غیره است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: البته محوطه ارک نیز به صورت سنگفرش شده و آماده برای برپایی نماز عید فطر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به پیامک یکی از مدیران متدین در شب وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرده و  گفت: متاسفانه این مدیر خبری از برگزاری مراسم بزن و بکوب و شادی در بوستان شهرک پرواز خبر می‌داد که منجر به ناراحتی و آلودگی صوتی برای ساکنین آن منطقه شده بود.

وی ادامه داد: نباید فقط روزه گرفت ولی به شئونات آن عمل نکرد چراکه در این صورت خداوند غضب می‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه حفظ اخلاق و حسن خلق و خوی در رمضان را مورد تاکید قرار داد و گفت: گاهی افراد روزه گرفته و اعمال خود را انجام می‌دهند ولی اخلاق خوبی ندارند و زیردست‌های خود را اذیت کرده و بداخلاقی می‌کند.


نوشته شده در   جمعه 27 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode