ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1387     |     کد : 1879

امام جمعه تبريز:وزارت خارجه اخراج و محاكمه منافقين ساكن در عراق را پيگيري كند

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر تبريز كه در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد، با انتقاد از تروريست‌پروري اتحاديه اروپا و تناقض در گفتار و كردار آنان در برخورد با گروهك تروريستي منافقين اظهار داشت: اين مدعيان دموكراسي و حقوق بشر، خود با پرورش تروريست به دنبال سلطه‌طلبي و رسيدن به اهداف خود در براندازي كشورهاي مستقل و ظلم‌ستيز هستند.
وي تصريح كرد: ملت ايران از حاميان تروريست و گروهك منافقين مي‌خواهد كه دست از حمايت اين گروهك برداشته و به دنبال باج‌خواهي نباشند.
خطيب جمعه تبريز در ادامه از دستگاه ديپلماسي كشور خواست اين امر را با شدت و قدرت پيگيري كرده و تا رسيدن به نتيجه مطلوب از پاي ننشينند.
آيت‌الله مجتهدشبستري در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله غزه اشاره كرد و اظهار داشت:رژيم ددمنش صهيونيستي وقاحت را به اوج رسانده و باز هم حرف از حمله مجدد مي‌زند كه بايد از شكست‌هاي گذشته عبرت بگيرد.
وي با اشاره به شكست رژيم صهيونيستي در جنگ با مردم بي‌دفاع و مظلوم غزه، از برملا شدن دست سران خائن و سازشكار برخي كشورهاي اسلامي و عربي به عنوان يكي از درس‌هاي اين جنگ ناعادلانه و وحشيانه ياد كرد و گفت: سران خائن بايد پاسخگوي اعمال خود باشند.
آيت‌الله مجتهدشبستري افزود: جنگ نابرابر رژيم ددمنش صهيونيستي عليه مردم مقاوم و قهرمان غزه در حقيقت چيره شدن سلاح ايمان بر ادعاهاي بزرگ و تجهيزات مدرن را بر همگان آشكار كرد و نشان داد مقاومت با تكيه بر خدا و عزم و اراده ملي كارسازتر از پيشرفته‌ترين سلاح‌هاست.
وي اظهار داشت: مردم دنيا امروز به روشني اين نكته را دريافتند كه در برابر ايمان و پايداري، پيشرفته‌ترين امكانات نيز كاري از پيش نخواهد برد.
امام جمعه تبريز همچنين به پيروزي انقلاب اشاره كرد و اظهار داشت: در زمان رژيم طاغوت اسلام‌ستيزي به اوج خود رسيده بود و حكومت دست‌نشانده پهلوي اسلام را تنها مانع خود مي‌دانست.
وي تصريح كرد: رژيم منحوش پهلوي به دستور اربابان خارجي خود در پي اين بود كه نامي از اسلام و قرآن در كشور باقي نماند چرا كه مخالف اهداف سلطه‌طلبانه غرب و استكبار بود.
وي حذف تاريخ هجري قمري و شمسي همچنين جايگزيني آن با تاريخ شاهنشاهي را خيانت بزرگ شاه مخلوع عليه مردم ايران دانست و گفت: شاه با اطاعت از اربابان خود به دنبال خوش‌خدمتي بود.
آيت‌الله مجتهدشبستري افزود: رژيم پهلوي وقاحت را به حدي رسانده بود كه دستور داد در مراسم عزاداري‌ها به جاي قرآن، از كتاب انقلاب سفيد كه در مورد شاه خائن بود، قرائت شود.
وي با اشاره به وضعيت فرهنگي و مذهبي جامعه در زمان طاغوت تاكيد كرد: وضعيت فرهنگ و مذهب در آن دوران بسيار نابسامان بود به حدي كه تعداد مشروب فروشي‌ها نه تنها از تعداد كتاب‌‌فروشي‌ها بيشتر بود بلكه در برخي از شهرها از واجب‌ترين امكانات اوليه به حساب مي‌آمد.
آيت‌الله مجتهدشبستري در ادامه افزود: ايران در زمان پهلوي مستعمره آمريكا بود و براي همين، تمام مقدرات مملكت توسط مستشاران آمريكايي حاضر در سازمان‌هاي كشوري و لشكري رقم مي‌خورد.
وي به رهبري امام راحل در جريان حركت انقلابي خود اشاره كرد و گفت: در چنين شرايطي امام (ره) قيام كرده و با آگاهي دادن مردم توانستند در كمتر از 15 سال انقلاب اسلامي را به ثمر رسانده و الگوي جهاني شود.


نوشته شده در   شنبه 12 بهمن 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode