ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 ارديبهشت 1390     |     کد : 18780

كدام روي سكه، صعود يا سقوط

در سه هفته پاياني ليگ برتر و دو هفته مانده به بسته شدن پرونده ليگ دسته يك كشور، هر چهار نماينده فوتبال تبريز در التهاب كسب نتيجه مطلوب در ديدارهاي باقي‎مانده هستند هرچند شرايط كاملاً متفاوتي را در جدول رده‌بندي دارند.


 در سه هفته پاياني ليگ برتر و دو هفته مانده به بسته شدن پرونده ليگ دسته يك كشور، هر چهار نماينده فوتبال تبريز در التهاب كسب نتيجه مطلوب در ديدارهاي باقي‎مانده هستند هرچند شرايط كاملاً متفاوتي را در جدول رده‌بندي دارند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، در ليگ برتر فوتبال ايران تراكتورسازي براي كسب سهميه باشگاه‌هاي آسيا رقابت مي‌كند و شهرداري در تلاش است تا در جمع تيم‌هاي سقوط كننده قرار نگيرد.
در ليگ دسته اول ايران نيز گسترش فولاد براي صعود و ماشين‌سازي براي فرار از سقوط به مصاف رقيبان خود مي‌روند.

* تحليل شرايط بازي تيم‌هاي تبريز در هفته‌هاي پاياني
تراكتور سازي تبريز:
تراكتورسازي تبريز با 53 امتياز در رده چهارم جدول ليگ برتر قرار دارد. سپاهان با 62 امتياز مدعي اول قهرماني است و استقلال با 58 امتياز دوم و ذوب آهن با 56 امتياز در رده سوم قرار دارد. پرسپوليس هم امتياز با تراكتورسازي با تفاضل گل ضعيف‌تر در رده پنجم قرار دارد.
تراكتورسازي براي رسيدن به آرزوي ديرينه خود كه همان صعود به باشگاه‌هاي آسيا است دو راه دارد:
راه اول اين است كه تراكتورسازي براي كسب جواز حضور در باشگاه‌هاي آسيا بايد در بين سه تيم اول قرار گيرد كه تقريبا براي اين تيم دست نيافتني به نظر مي‌رسد. اما تراكتور اين شانس را دارد كه با لغزش ذوب آهن و استقلال بتواند از يكي از اين دو تيم پيشي گيرد.
البته تراكتورسازي نيز بايد در بازي‌هاي باقيمانده خود امتيازات لازم را كسب كند. تراكتور روز يكشنبه در تبريز به مصاف صباي قم رفته و در بازي بعد خود نيز ميزبان سايپا است.
تراكتورسازي اگر خواهان حضور در باشگاه هاي آسيا است بايد هر شش امتياز اين دو بازي خانگي را گرفته و حتي براي پيروزي در آبادان در آخرين بازي خود هم مصمم باشد.
راه دوم تراكتور براي صعود به باشگاه‌هاي آسيا، قهرماني تيم سپاهان يا استقلال در جام حذفي است و اين منوط به حفظ همان رده چهارمي ليگ برتر است، تراكتورسازي براي چهارم شدن نيز يك رقيب جدي به نام پرسپوليس را در تعقيب خود دارد.
در جام حذفي تيم‌هاي ملوان، فولاد خوزستان و پرسپوليس تهران كه سابقه حضور در باشگاه‌هاي آسيا را در كارنامه خود دارند نيز مدعي قهرماني هستند و به طور حتم ميدان را براي سپاهان و استقلال آسان خالي نخواهند كرد.
ديدار باقيمانده سپاهان اصفهان و پرسپوليس تهران هم در ليگ برتر و هم در جام حذفي براي تراكتورسازي نقش تعيين‌كننده‌اي را به دنبال خواهد داشت.
تراكتورسازي در سال‌هاي 71 و 73 در آستانه كسب سهميه باشگاه‌هاي آسيا در گام آخر ناكام مانده و به نظر مي‌رسد اگر امسال به اين مهم دست نيابد اين شرايط براي سال‌هاي بعد محقق نشود.
تراكتورسازي روز يكشنبه 11 ارديبهشت ميزبان صباي قم است.
نتيجه دور رفت سه بازي باقيمانده تراكتورسازي به شرح زير است:
صباي قم صفر ـ تراكتورسازي تبريز صفر
سايپاي كرج1 ـ تراكتورسازي تبريز1
تراكتورسازي تبريز3 ـ نفت آبادان1

شهرداري تبريز:
نماينده دوم فوتبال تبريز در تلاش براي رسيدن به حاشيه امن جدول است.
شهرداري تبريز در طول فصل همواره در نيمه دوم جدول قرار داشت اما در هفته‌هاي اخير خود را تا حدودي از منطقه خطر دور ساخته است. با اين اوصاف شهرداري براي ماندن در ليگ برتر كار دشواري را پيش‌ رو دارد.
مضاف بر اينكه شهرداري دو بازي متوالي را بايد در خارج از خانه مقابل تيم‌هاي پاس همدان و استيل آذين تهران برگزار كند و در آخرين بازي خود ميزبان فولاد خوزستان باشد.
شهرداري اگر بتواند همان چهار امتياز دور رفت خود را در بازي‌هاي باقيمانده كسب كند حضورش در فصل بعدي ليگ برتر نيز تقريبا قطعي مي‌شود.
همچنين نتيجه بازي سايپا با پيكان قزوين نيز براي شهرداري بسيار حائز اهميت است.
در حال حاضر شهرداري تبريز با 33 امتياز تيم چهاردهم جدول بوده و بالاتر از سايپا، پيكان، راه‌آهن و استيل‌آذين قرار گرفته است.
شهرداري روز جمعه 9 ارديبهشت مهمان تيم پاس همدان است.
نتيجه دور رفت سه بازي باقيمانده شهرداري به شرح زير است:
شهرداري تبريز2 ـ پاس همدان2
شهرداري تبريز3 ـ استيل آذين تهران صفر
فولاد خوزستان4 ـ شهرداري تبريز صفر

گسترش فولاد تبريز:
گسترش فولاد تبريز با وجود نتايج پرنوسان خود در صف مدعيان صعود قرار گرفت. كسب هر شش امتياز بازي رفت و برگشت مقابل تيم مدعي آلومينيوم هرمزگان عامل مهمي در پيشرفت گسترش فولاد بوده است.
گسترش فولاد تبريز هم‌امتياز با هرمزگاني‌ها بوده و در هفته ماقبل پاياني تيم گسترش فولاد تبريز در يك بازي حياتي در شيراز به مصاف تيم پيام مخابرات اين شهر رفته تا در صورت كسب تمام امتيازات اين بازي، همچنان در رديف مدعيان صعود حضور داشته باشد اما هر نتيجه‌اي به غير از پيروزي شانس گسترشي‌ها را كاهش خواهد داد.
گسترش فولاد در هفته پاياني ميزبان تيم ابومسلم است، بازي كه مي‌تواند جشن صعود گسترش فولاد تبريز به ليگ برتر و يا راهيابي به بازي پلي‌آف را به دنبال داشته باشد.
گسترش فولاد در بازي رفت خود مقابل تيم‌هاي پيام و ابومسلم نتايج زير را كسب كرد:
گسترش فولاد تبريز1 ـ پيام مخابرات شيراز صفر
ابومسلم مشهد 3 ـ گسترش فولاد تبريز صفر

ماشين‌سازي تبريز:
كمتر كسي فكر مي‌كرد كه ماشين‌سازي با وجود كسب نتايج مطلوب خصوصا در دور برگشت در خطر سقوط به رده پايين‌تر قرار داشته باشد. اما فشردگي امتيازات 11 تيم اين گروه سبب شده كه بيشتر تيم‌هاي حاضر در اين گروه در معرض سقوط به ليگ دسته 2بوده و شاهد هيچ بازي تشريفاتي در دو هفته باقيمانده در اين گروه نباشيم.
ماشين‌‌سازي با 28 امتياز در رده سيزدهم جدول قرار گرفته و روز دوشنبه در بازي حساس اين گروه در ياسوج مهمان تيم شهرداري اين شهر است.
اين يكي از سخت‌ترين بازي‌هاي ماشين‌سازي در طول فصل است زيرا ماشين‌سازي براي ماندن در ليگ يك از اين بازي امتياز مي‌خواهد اما شهرداري ياسوج نيز براي رسيدن به بازي پلي آف آخرين اميدهايش را جستجو مي‌كند.
كسب دقيقا نيمي از امتيازات ماشين‌سازي در بازي‌هاي خارج از خانه نقطه قوتي براي اين تيم محسوب شده و اين احتمال وجود دارد كه ماشين‌سازي حتي موفق به پيروزي مقابل اين تيم ياسوجي شود.
ماشين‌سازي در آخرين بازي خود ميزبان تربيت يزد بوده بازي كه در دور رفت در اين شهر كويرنشين تا دقيقه 94 دو بر يك به سود شاگردان زوران در حال اتمام بود اما نهايتا به تقسيم امتيازات بين دو تيم منجر شود.
ماشين‌سازي در بازي رفت خود مقابل تيم‌هاي شهرداري ياسوج و تربيت يزد نتايج زير را كسب كرد.
ماشين‌سازي تبريز1 ـ شهرداري ياسوج صفر
تربيت يزد 2 ـ ماشين‌سازي تبريز2
-------------------------------
گزارش از: فرهاد فرهادپور


نوشته شده در   جمعه 9 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode