ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397     |     کد : 186988

کمپ چینی ها برای شبیه سازی زندگی در مریخ به روی عموم باز شد

چینی ها دسترسی محققان و جهانگردان را به یک کمپ اختصاصی که شرایط زندگی در کره مریخ در آن شبیه سازی شده، ممکن کرده اند.

 چینی ها دسترسی محققان و جهانگردان را به یک کمپ اختصاصی که شرایط زندگی در کره مریخ در آن شبیه سازی شده، ممکن کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، چینی ها دسترسی محققان و جهانگردان را به یک کمپ اختصاصی که شرایط زندگی در کره مریخ در آن شبیه سازی شده، ممکن کرده اند.

 چین به تازگی یک ماه نورد به نام چنگ 4 را به نیمه تاریک ماه فرستاده بود و عکس ها و اطلاعات آن را در اختیار ناسا هم قرار داده بود.

چین قصد دارد با اعزام فضاپیمای چنگ 5 به کره ماه ماموریت های بیشتری را در این زمینه انجام داده و تا قبل از پایان سال 2019 به این هدف دست یابد. این کشور همچنین امیدوار است بتواند تا سال2020 میلادی کار طراحی و تولید یک مریخ نورد را هم به پایان برساند.

برنامه های اکتشاف فضایی چین بسیار گسترده تر از چیزی است که در وهله اول به نظر می رسد. این کشور به تازگی از وجود یک کمپ شبیه سازی شده زندگی در مریخ خبر داده که در یک نقطه دورافتاده این کشور برپا شده و در صحرایی در استان Qinghai واقع است. بر اساس اعلام دولت چین از این پس جهانگردان، محققان و اصحاب رسانه می توانند از این کمپ دیدار کنند.

وسعت این کمپ 0.3 کیلومتر مربع بوده و فاصله آن با نزدیک ترین شهر 60 کیلومتر است. منطقه ای که این کمپ در آن برپا شده، منطقه ای کاملا صحرایی است و گفته می شود شبیه ترین منطقه به مریخ در چین است.

تعداد افرادی که می توانند با شرایط شبیه سازی شده مریخ و با امکانات مورد نیاز بدین منظور در  کمپ یادشده زندگی کنند 160 نفر است. چین برای ایجاد این کمپ در حدود 22.36 میلیون دلار هزینه کرده است.


نوشته شده در   سه شنبه 14 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode