ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 28 خرداد 1403
دوشنبه 28 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 بهمن 1397     |     کد : 186511

/روزشمار انقلاب اسلامی/

۸ بهمن ۱۳۵۷؛ تجمع مردم در مهرآباد

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۶۵۷؛ تجمع هزاران تن از مردم تهران در فرودگاه مهرآباد، مهم‌ترین خبر امروز بود.

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۶۵۷؛ تجمع هزاران تن از مردم تهران در فرودگاه مهرآباد، مهم‌ترین خبر امروز بود.

به گزارش ایسنا، امروز هزاران تن از مردم تهران راهی فرودگاه بسته مهرآباد شدند و با اجتماع در این محل به بسته بودن فرودگاه اعتراض کردند. این تجمع تحت نظارت شدید نیروهای نظامی و امنیتی برگزار شد.

در تهران تظاهرات پراکنده در چند منطقه مختلف صورت گرفت که منجر به، بکار گرفتن سلاح‌های گرم شد. در غرب تهران مردم به گلوله بسته شدند و شش ساعت تیراندازی ادامه داشت و تلفات زیادی باقی ماند. عده‌ای از افراد نیروی هوایی و همافران هم در خیابان‌های تهران تظاهراتی ضد رژیم برگزار کردند. کارکنان کارخانه مسلسل‌سازی تهران هم دست به راهپیمایی زدند. در رشت هم تظاهرات قهرآمیز مردم منجر به شهادت ۵ نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر شد.

امروز اعلام شد که بازگشت امام خمینی به تهران مجدداً به تاخیر افتاده است و آیت‌الله سید محمود طالقانی در اعلامیه‌ای به تاخیر افتادن ورود امام خمینی را به اطلاع مردم رساند. مدرسه رفاه هم به عنوان محل اقامت امام در تهران تعیین شد.

همچنین امام خمینی در پاریس در گفت‌وگویی گفتند: به کودتای نظامی عادت کرده‌ایم و از آن ترسی نداریم. ایران بارگاه نظامی نخواهد شد.

امروز حدود ۴۰ نفر از روحانیون مبارز تهران در اعتراض به جلوگیری از بازگشت امام خمینی در مسجد دانشگاه تهران دست به یک تحصن نامحدود زدند. در این تحصن افرادی چون آیت‌الله سید محمد بهشتی و آیت‌الله مرتضی مطهری شرکت دارند. در همان لحظات اولیه با حضور جمع زیادی از روحانیون و حمایت مردم تعداد متحصنین به صدها نفر رسید. روحانیون در ابتدای این تحصن با انتشار اعلامیه‌ای شدیداً به دولت بختیار حمله و تاکید کردند: تا بازگشت امام خمینی به آغوش پرمهر ملت، در مسجد دانشگاه تهران تحصن می‌کنیم و از این محل مقدس در کنار برادران دانشجوی خود، ندای حق‌طلبانه خود را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

امروز غلامحسین دانشی نماینده آبادان در مجلس به رگبار مسلسل بسته شد و از طرفی فرودگاه این شهر در محاصره تانک‌های ارتش قرار گرفت.

همچنین امروز بانک‌ها در اعتراض به کشتار مردم تهران اعلام کردند که یک هفته تعطیل خواهند بود.

انتهای پیام

منابع:

آرشیو روزنامه اطلاعات

آرشیو روزنامه کیهان

آرشیو روزنامه آیندگان

کتاب انقلاب و پیروزی؛ کارنامه و خاطرات سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ اکبر هاشمی‌رفسنجانی به اهتمام عباس بشیری، دفتر نشر معارف انقلاب

جلد دوم کتاب روزشمار تاریخ ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی تألیف باقر عاقلی، نشر گفتار

12


نوشته شده در   دوشنبه 8 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode