ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1390     |     کد : 18620

كندوان براي ثبت جهاني آماده مي‌شود

بخشدار مركزي شهرستان اسكو از آماده‌سازي اين روستا براي ثبت جهاني خبر داد.

 بخشدار مركزي شهرستان اسكو از آماده‌سازي اين روستا براي ثبت جهاني خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از دفتر رسانه‌اي فرمانداري شهرستان اسكو، حسن حقيقيان اظهار داشت: اين آماده‌سازي همكاري صميمانه و تنگاتنگ اهالي روستا را مي‌طلبد و مهم‌ترين اساس در حفظ حالت اوليه و طبيعي اين روستا نگهداري آنها توسط خود اهالي است.
وي تصريح كرد: بافت‌هاي غيراصولي كه در قسمت پايين اين روستا احداث شده بايد تخريب و ساكنان آنها به كندوان جديد انتقال يابند.
حقيقيان در ادامه از صدور سند براي اين خانه‌هاي منحصر به فرد خبر داد و گفت: بهترين نگهدارنده بافت طبيعي كندوان اهالي اين روستا كه داخل كران‌ها سكونت دارند، است و در همين راستا اسناد اين خانه‌ها به نام اهالي صادر خواهد شد و تنها ساكنان بافت‌هاي غيراصولي به محل جديد كندوان انتقال خواهند يافت.
وي از آماده شدن طرح مطالعاتي جامع كندوان در ماه‌هاي اخير خبر داد و افزود: براي معرفي ظرفيت‌هاي دره كندوان كه از روستاي كهنمو آغاز و تا ارشدچمن ادامه دارد، طرح گردشگري و سرمايه‌گذاري براي لكه‌هاي سرمايه‌گذاري اين منطقه آماده شده است كه مراحل پاياني خود را طي مي‌كند و پس از پايان اين طرح ظرفيت‌هاي مناسبي براي سرمايه‌گذاران ايجاد خواهد شد.
بخشدار مركزي شهرستان اسكو يكي ديگر از عوامل مهم و برجسته روستاي كندوان را آب معدني طبيعي آن ذكر كرد و اظهار داشت: دو عامل معماري خاص خانه‌هاي اين روستا و آب معدني و درماني، اين روستا را در كانون توجه قرار داده است كه آب شفابخش اين روستا در مجتمعي كه در خود اين روستا احداث شده همچنين از اول سال‌ جاري با نام آب معدني كندوان عرضه مي‌شود.
وي در مورد خانه‌هاي سنگي روستاي كندوان گفت: اين خانه‌ها كه به آنها كران نيز گفته مي‌شود از كمپوزيت تشكيل شده است و مخلوط گل و سنگ فشرده است كه جاذبه زيبايي در سطح بين‌المللي ايجاد كرده است.
حقيقيان، در مورد اين روستاي منحصر به فرد و تاريخي خاطرنشان كرد: كندوان با حدود 600 نفر سكنه در دهستان سهند از توابع بخش مركزي شهرستان اسكو واقع شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 5 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode