ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 مهر 1397     |     کد : 185133

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست؛ چرا که در آن دوران شاهد ایثار، فداکاری و گذشت بودیم که همه اینها به دور از مسائل مادی و سیاسی بود .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس گفت:  دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست؛ چرا که در آن دوران شاهد ایثار، فداکاری و گذشت بودیم که همه اینها به دور از مسائل مادی و سیاسی بود .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، در گردهمایی رزمندگان که به همت سازمان قطار شهری تبریز و حومه برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس همه برای پیروزی اسلام، حب دین، حب وطن به میدان آمدند و این بودن ها قابل مقایسه با هیچ اقدام دیگری نیست.

وی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از مردم غیور اهواز در حمله تروریستی روزهای گذشته، ادامه داد: برخی سوال می‌کنند «چرا باید هر سال هفته‌ای با نام دفاع مقدس را گرامی بداریم و یکسال برای این گرامیداشت کافی بود» به‌  این افراد باید گفت که علت پابرجا ماندن حادثه عاشورا همین تکرار ها بود و امروز صدای حسین حسین گویان بلند تر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر یاد و خاطره دوران دفاع مقدس هر ساله یادآوری نشود این حرکت بزرگ به فراموشی سپرده خواهد شد و نسل‌های آینده شناختی از آن دوران نخواهند داشت.

وی گفت: سوال دیگری که از ما می شود این است که «مگر ما پیروز شده‌ایم که سالگرد برگزار می‌کنید؟» به این افراد باید گفت بله ما پیروز شدیم، چرا که در دوران دفاع مقدس دشمن در طول 19 ماه اول انقلاب با ترور، تخریب و انفجار تلاش کرد تا انقلاب را از بین ببرد و وقتی نتوانست به این هدف دست یابد اهداف دیگری همچون تجزیه کشور بویژه در مناطق حساس مثل خوزستان، تسلط بر نفت منطقه و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داد اما با رشادت‌ها و دلاوری های مردم غیور ایران اسلامی نتوانست به این اهداف دست یابد و این همان  پیروزی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به همراهی قدرت های بزرگ دنیا با عراق در جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران ما به تنهایی در مقابل ابر قدرت هایی همچون شوروی، امریکا، فرانسه، آلمان  و اعراب منطقه -که هر یک به نحوی تلاش کردند تا عراق را در این بین همراهی کنند- ایستادیم  و آنچه که ما داشتیم همدلی و وحدت بین مردم بود که به پیروزی ختم شد.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان سوسنگرد سقوط می کرد اهواز به خطر می افتاد و اگر اهواز سقوط می کرد خوزستان در خطر بود و اگر خوزستان سقوط می کرد تمام معادلات جنگ بهم می خورد  و این همدلی تمام ملت ایران بود که این اتفاقات روی نداد.
 
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نیاز امروز کشور را وحدت و همدلی دانست و گفت: امروز در خصوص دفاع مقدس تمام جریانات سیاسی اتفاق نظر دارند، باید این همدلی ها و وحدت ها در تمام مسائل مهم کشور به خاطر خون شهدا حفظ شود.

وی به نقش برجسته مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: حضور شهید چمران و مقام معظم رهبری در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نمایندگان امام خمینی (ره) از جمله نکات قوت ما بود و امروز نیز تحت فرمان مقام معظم رهبری بدون شک خواهیم توانست از پس مشکلات برآییم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این حرکت و تشکر از مهندس مولوی‌ در برگزاری این گردهمایی توصیه‌ای نیز به رزمندگان دوران دفاع مقدس داشت و گفت: به خاطر خون هایی که ریخته شده است قدر همدیگر را بدانید به خاطر شهدا وحدت را باید حفط کنیم، از حال یکدیگر باخبر باشید و تعصب یکدیگر را نگه دارید.


نوشته شده در   سه شنبه 3 مهر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode