ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 ارديبهشت 1390     |     کد : 18509

جشنواره فرهنگي ورزشي عشاير فرامنطقه‌اي برگزار مي‌شود

مديركل تربيت‌ بدني آذربايجان ‌شرقي گفت: جشنواره فرهنگي ورزشي سواركاري آذربايجان ـ كليبر در سال‌هاي آتي كشوري و فرامنطقه‌اي با حضور سواركاران كشورهاي همجوار برگزار مي‌شود.

 مديركل تربيت‌ بدني آذربايجان ‌شرقي گفت: جشنواره فرهنگي ورزشي سواركاري آذربايجان ـ كليبر در سال‌هاي آتي كشوري و فرامنطقه‌اي با حضور سواركاران كشورهاي همجوار برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي تربيت‌بدني‌ آذربايجان‌شرقي، سيدمحمد شروين‌اسبقيان ايجاد دبيرخانه دائمي براي برگزاري اين تور را ضروري دانست و اظهار داشت: دستگاه‌هاي اجرايي استان مثل سنوات گذشته امكانات فكري و مالي خود را براي توسعه ورزشي روستايي و عشايري و ايجاد فضاي شاداب در اختيار برگزاري اين جشنواره بزرگ منطقه و قابل احترام قرار خواهند داد.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان‌شرقي گفت: با استقبال پرشور مردم منطقه و حتي مناطق دور دست استان و ساير استان‌ها نياز است برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، ورزشي و گردشگري برگزار شود و در نظر است در كنار رقابت‌هاي سواركاري رقابت‌هاي طناب‌كشي، دوي نوجوانان و نمايشگاه‌هاي جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي برگزار مي‌شود.
وي افزود: رويكرد فعاليت‌هاي دولت نهم و دهم توجه ويژه به ورزش شهرستان‌هاست چون رشد و توسعه ورزش شهرستان‌ها عامل مهم و انكارناپذير در تعالي ورزش استان و رسيدن به عنوان سه استان برتر در عرصه كشور است.
اسبقيان گفت: استعدادهاي ناب و خوبي با ظرفيت‌هاي بالا در روستاه‌ها موجود است و دهياري و شوراها در واگذاري زمين به ورزش پيشتاز هستند و مي‌توان با اعتبار اندك مجموعه‌هاي ورزشي روباز براي روستاييان ساخت.
رئيس هيئت ورزش‌هاي روستايي و عشايري آذربايجان‌شرقي گفت: رهاورد سه دور سفر دولت به استان در بخش روستايي ساخت 63 طرح ورزشي روستايي بود كه در تاريخ ورزش استان بي‌سابقه است.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان‌شرقي در ادامه بيان داشت: توسعه ورزش‌هاي روستايي و عشايري سرآغاز تحولي نوين دربخش‌هاي مختلف ورزش در راستاي اجراي سياست‌هاي عدالت محوري دولت نهم و دهم محسوب مي‌شود.
وي اظهارداشت: در همين راستا برنامه‌ريزي جامع دربخش‌هاي مختلف ورزش روستاييان و عشاير به عنوان قشر عظيمي از جامعه انجام گرفته است كه برگزاري رقابت‌هاي مختلف روستايي در تبريز و استان از جمله اقدامات خواهد بود.
اسبقيان افزود: برنامه‌ريزي براي احيا و ترويج ورزش‌هاي سنتي و بازي‌هاي بومي و محلي با تبيين كاركردهاي علمي ( فيزيولوژيكي و رواني) آنها و فراهم كردن زمينه لازم براي فرا ملي كردن آنها و برنامه‌ريزي براي ترويج و اشاعه تعداد مشخصي از ورزش‌هاي كلاسيك كه با فعاليتـ‌هاي روز مره روستاييان سنخيت و ارتباط نزديك دارد با رويكرد همگاني كردن آنها ديگر هدف اداره كل تربيت‌بدني استان خواهد بود.
وي ورزش بانوان روستايي و عشايري را بسيار مهم دانست و گفت : برنامه‌ريزي براي مشاركت فعال زنان روستايي و عشايري در امر ورزش با بهره‌گيري از توانمندي بالقوه موجود در مناطق روستايي با كمك دهياري‌ها، خانه‌هاي بهداشت، مراكز پايگاه‌هاي مقاومت بسيج، شركت‌هاي تعاوني و آموزش و پرورش ضروري دانست.
هجدهمين جشنواره فرهنگي ورزشي عشاير آذربايجان ـ قره‌قيه كليبر 30 ارديبهشت ماه سال‌جاري در روستاي «جيغ‌جيغ» منطقه حصرتان شهرستان كليبر با همكاري و همياري استانداري، اداره كل تربيت‌بدني، فرمانداري شهرستان كليبر، فدراسيون ورزش روستايي و عشايري، اداره كل امور عشاير، نيروي انتظامي، صدا و سيما، جمعيت هلال احمر، ميراث فرهنگي و گردشگري، هيئت ورزش روستايي و عشايري استان و اداره تربيت‌بدني شهرستان كليبر برگزار شود.


نوشته شده در   شنبه 3 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode