ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390     |     کد : 18401

مطلوبيت آب شرب آذربايجان شرقي 99.9 درصد است

مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي مطلوبيت آب شرب استان را 99.9 درصد اعلام كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي مطلوبيت آب شرب استان را 99.9 درصد اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رضا پوررجب بعدازظهر امروز در بازديد ثمره هاشمي مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از تاسيسات و تجهيزات بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با اشاره به تامين آب شرب تبريز اظهار داشت: اين شركت براي استحصال و توزيع آب با در مدار بهره‌برداري قرار دادن 329حلقه چاه، قنات، چشمه، رودخانه و سدآب مورد نياز شهروندان و مشتركان را تامين مي‌كند.
پوررجب ادامه داد: از طرفي نظر به اهميت كنترل آب شرب از لحاظ بهداشتي، اين شركت با دارا بودن تعداد 10 آزمايشگاه آب در استان كه بزرگ‌ترين و مجهزترين آزمايشگاه آب در شمال‌غرب كشوراست با نمونه برداري و آزمايش‌هاي متعدد بر روي آب شرب توزيعي به صورت شبانه‌روزي بر سالم بودن آن نظارت مستمر دارند.
وي اضافه كرد: در اين راستا آزمايشگاه آب و فاضلاب استان براي بالا بردن درصد مطلوبيت آب شرب اقدام به جايگزيني كلرزن‌هاي گازي به جاي كلرزن‌هاي مايع كرده و در موارد ويژه از هيپوكلريدسديم استفاده مي‌شود به طوري كه در حال حاضر درصد مطلوبيت آب آشاميدني استان 99.9 درصد رسيده است .
پوررجب افزود: در راستاي كنترل كيفيت آب شرب از لحاظ ميكروبيولوژي، فيزيكوشيمي، فلزات سنگين و آلاينده‌هاي كمياب، در منابع توليد، خطوط انتقال، مخازن ذخيره و شبكه‌هاي شهرهاي تحت پوشش استان و همچنين نمونه‌هاي ارسالي فعاليت‌هاي مستمر و شبانه‌روزي انجام وي دهند.
پوررجب مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي در بازديد از سيستم تله متري شركت گفت: فاز نخست طرح تله متري با هزينه‌اي بالغ بر 150 ميليون ريال و با استفاده از ارتباط مخابراتي asdl براي نخستين بار در كشور در مخازن ائل‌گلي مادر و مرتفع تبريز اجرا شده و در فازهاي برتر، ساير مخازن نيز تحت پوشش اين سيستم قرار خواهند گرفت.
مدير عامل شركت آبفاي استان آذربايجان‌شرقي افزود: بي‌شك استحصال آب از اعماق چند صد متري زمين و انتقال آن از چند صد كيلومتري تا مرحله توزيع در تمام نقاط دنيا و به خصوص در كشور ما ايران يكي از مشكل‌ترين پروسه‌هاي عملياتي به شمار مي‌آيد.
وي ادامه داد: گستردگي شبكه آبرساني و فواصل طولاني بين منابع و مصرف و قرار گرفتن منابع در مناطق كوهستاني و صعب‌العبور، نظارت و كنترل اين شبكه را پيچيده و در برخي مواقع غيرممكن مي‌كند.
پوررجب اضافه كرد: به دليل بحث كنترل از راه دور يا به عبارتي تله متري و تله كنترل از سال‌هاي بسياردوردر كشورهاي اروپايي مطرح و در ايران نيز در چند دهه گذشته به طور جدي آغاز شده است.
وي با اشاره به سابقه استفاده از تله متري در شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي گفت: در شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي از سال 72 نخستين و ساده‌ترين روش تله‌متري براي چاه‌هاي داخل شهر اجرا و در ادامه براي ساير شهرهاي استان از جمله آذرشهر، بستان‌آباد، ايلخچي و هريس با استفاده از روش‌هاي جديد و به روز ادامه پيدا كرد.
پوررجب به استفاده از تله متري درشهر تبريز اشاره كرد و افزود: تبريز به عنوان مركز استان و با جمعيت بالاي 1.5 ميليون نفر بي‌شك نيازمندترين شهر براي تله متري است كه مطالعات اوليه آن از سال 84 آغاز شده و پس از بررسي و تاييد نهايي فاز نخست آن در سال 88 به اجرا درآمد.
وي اضافه كرد: در اين طرح با استفاده از مانيتورينگ و كنترل مخازن آب اطلاعاتي از قبيل كلر باقيمانده، سطح و ميزان آب ورودي به مخازن و مصرف لحظه‌اي پايش و اندازه‌گيري مي‌شود و با دانستن اين اطلاعات بهره‌برداري از شبكه توليد و توزيع ساده‌تر و علمي‌تر مي‌شود.
مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي همچنين در بازديد ثمره هاشمي از پژوهشكده شركت آب و فاضلاب استان مستقر در تصفيه خانه فاضلاب تبريز در خصوص راه‌اندازي اين پژوهشكده گفت: بر اساس مصوبه كميته تحقيقات شركت و در راستاي توسعه فرهنگ تحقيق و توسعه و بهره‌مندي از توانمندي دانشگاه‌هاي منطقه شركت آب و فاضلاب استان نسبت به راه‌اندازي پژوهشكده آب و فاضلاب در محل تصفيه خانه بزرگ فاضلاب تبريز با تجهيز امكانات آزمايشگاهي اقدام كرده و در اين مركز دو نفر محقق و دو نفر از پرسنل شركت همكاري مي‌كند و پيش‌بيني مي‌شود اين مركز همكاري نزديك با دانشگاه‌هاي استان داشته باشد.
ثمره هاشمي در ادامه از پكيج تجزيه آلاينده‌هاي آلي موجود در فاضلاب شهري با استفاده از پليت‌هاي بتني حاوي نانو ذرات و فوتوكاتاليست كه منجر به گواهينامه ثبت اختراع به‌نام شركت شده و كنتور آب ديجيتالي قرائت از راه دور كه در مرحله ثبت اختراع به نام شركت است بازديد به عمل آوردند و راهنمود هاي لازم را ارائه كردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode